پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بررسی آخرین آمار وزارت صمت از تولیدات صنعتی نشان می‌دهد که طی 9 ماهه امسال تولید انواع لوازم خانگی بزرگ روند شتابانی داشته و تاکنون نزدیک به 5 میلیون و 600 هزار دستگاه تولید شده است.

فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، حداقل خرید آنلاین در بازار پایه برای هر سفارش 5 میلیون تومان خواهد بود.

خرم‌آباد - وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سیلاب حدود 400 هکتار از اراضی کشاورزی پلدختر به طور کامل تخریب شد و تاکنون معوضی به کشاورزان خسارت دیده انجام نشده است.

شاخص کل در هفته قبل به صورت نوسانی اما به صورت مثبت به کار خود پایان داد ولی شاخص توانست به سقف های جدیدی برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول 10 گروه کالایی یعنی شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارانی، قند و شکر می‌شود.

اهواز - مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: هم‌اکنون تخلیه همزمان هشت فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در اسکله‌های مجتمع بندری امام با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته در حال انجام است.

بر اساس آمار گمرک ایران، صادرات به چین و هندوستان در 9 ماهه امسال به لحاظ ارزشی با رشد 11 درصدی و به لحاظ تناژی با رشد یک درصدی روبرو بوده است.

سهمیه بنزین بهمن ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

معاون وزیر صمت گفت: قطع مستمر برق و گاز علاوه بر تعطیلی صنایع، منجر به از کار افتادن تأسیسات آب رسانی به شهرک‌های صنعتی و خرابی ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه‌های فاضلاب خواهد شد.

معاون وزیر کار، مهم‌ترین هدف را ایجاد یک میلیون شغل در سال عنوان کرد و گفت: 90 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به جامعه کار و تولید در دولت سیزدهم اختصاص یافت.

مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار طی اطلاعیه ای اعلام کرد که درخواست صدور هر نوع مجوز کسب و کار فقط از طریق درگاه ملی مجوزها امکان پذیر و ثبت هرگونه درخواست خارج از این درگاه تخلف است.

امروز جمعه 30 دی معاملات توافقی ارز با قیمت 39 هزار و 56 تومان برای هر دلار آغاز شد.

بر اساس ابلاغیه گمرک ایران، افزایش عوارض صادراتی سیب زمینی از 12 درصد به 70 درصد ارزش پایه صادراتی از تاریخ 24 دی تا پایان سال جاری اعمال شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت 3 ساله خط‌آهن رشت - آستارا، گفت: امیدواریم خط‌آهن رشت - کاسپین تا بهار سال آینده تکمیل شود.

با افزایش تردد در جاده ها رانندگان باید احتیاط بیشتری برای سفر داشته باشند.

اولویت‌های چهارگانه سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مدیران تشریح شد.