شنبه 7 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

دزفول - رئیس اداره شیلات دزفول از رهاسازی 400 هزار قطعه انواع بچه ماهی گونه کپور و ماهیان بومی در پایین دست سد تنظیمی علی کله دزفول خبر داد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تعریف هزینه واقعی آموزش‌های مهارتی کارآموزان در راستای ارائه آموزش‌های واقعی و باکیفیت تأکید کرد.

مرتضوی با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی، تأمین معاش آبرومندانه را سبب می‌شود، گفت: گسترش آرامش در جامعه، رفع دغدغه‌ها و کاستن سنگ‌اندازی‌ها از رسالت‌های مهم صندوق‌های تأمین اجتماعی است.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بر استفاده از روش‌های خلاقانه و متنوع برای تسهیل حضور شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بر اساس آمار و اطلاعات سازمان، تمکین مالیاتی پزشکان نسبت به سال‌های گذاشته افزایش داشته است.

فائو از رشد 26 درصدی تولید غلات ایران در سال 2022 خبر داد و اعلام کرد ایران با 12.4 میلیون تن ذخیره غله در رتبه هشتم جهان از این نظر قرار گرفته است.

سازمان حمایت مصرف کنندگلن و تولیدکنندگان با توجه به کمبود و افزایش قیمت تایر در سطح عرضه، اعلام کرد که با احتکارکنندگان تایر برخورد قاطع می کند.

قیمت دلار در بازار مبادله هم زمان با ریزش بازار غیر رسمی ریزش کرده و با 2 هزار تومان ریزش قیمتی به محدوده 42 هزار تومان رسید.

مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری کشور گفت: قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز افزایش نمی یابد.

مدیر پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که دو دستگاه توربین ردیف چهارم و ششم در این پالایشگاه با موفقیت راه‌اندازی و عملیاتی شد.

بنا بر گفته مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت به علت اخذ استعلامات لازم و جمع بندی آن، قرعه کشی طی روزهای آینده انجام می شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از امضای یادداشت تفاهم حمل و نقل هوایی توسط روسای سازمان هواپیمایی کشوری ایران و امارات متحده عربی که بخشی از آن مربوط به افزایش پروازهای عبوری است، خبر داد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به تمایل بالای کشورهای همسایه برای بهره‌گیری از دانش فنی ایران در زمینه اکتشاف اشاره کرد و از مذاکرات برای صادرات دانش بومی و تجهیزات به این کشورها خبر داد.

قیمت سکه و طلا همچنان روند نزولی داشته و این بازار نسبت به هفته قبل افت‌های قابل توجه را ثبت کرده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای بیش از 225 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها خبر داد.

اصفهان - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: نیروگاه برق‌آبی زاینده‌رود در مدار تولید قرار گرفت.