شنبه 7 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

میانگین قیمت گوشت مرغ در هفته گذشته 60 هزار تومان بود.

امضای تفاهم نامه ایران و عمان در صنعت نفت، مصرف برق در سال 1405 به 90 هزار مگاوات می‌رسد و اجرای پروژه‌های نیمه‌کاره، اولویت اصلی وزارت نفت از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

بر اساس آخرین گزارش سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، رتبه ایران در شاخص عملکرد رقابت صنعتی طی سالهای 2016- 2020، بین 52 تا 57 متغیر بوده و رتبه آن در سال 2020 از 154 کشور، 55 بود.

اصفهان - رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تشکیل کمیته کار برای پیگیری ساختمان‌های ناایمن و اقداماتِ پس از آن، ضروری است.

احمد صرامی گفت: با عرضه گواهی نفت در بورس انرژی تولیدکنندگان نفت و میعانات، سبد تولیدات خود را به منظور افزایش رقابت در راستای کشف قیمت‌های مناسب افزایش می‌دهند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تولید محصول سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در این خصوص از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرد: از 657دستگاه اجرایی که باوجود پیوستن به حساب واحد خزانه، نزد سایربانک‌ها حساب فرعی دارند،297 دستگاه اجرایی نسبت به بستن تمام حساب‌های غیرمجازخوداقدام کرده اند

آیین انعقادتفاهم‌نامه فی‌مابین شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران و بانک رفاه کارگران با حضور مدیران عامل 2 مجموعه در حالی برگزار شد که طرفین بر سرمایه گذاری در توسعه فعالیت های معدنی تاکید کردند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد و کشاورزی اعلام کرد در 6 ماه نخست سال آتی سامانه رصدخانه کشاورزی ایران راه اندازی خواهد شد.

یکسال پس از دستور رئیس‌جمهور درباره تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی، فروش کالای متروکه استانی 2500 درصد و فروش کالای متروکه کشوری 600 درصد رشد داشته است.

قیمت دلار و یورو در بازار مبادله با تغییرات چندانی همراه نشده و قیمت ها در محدوده روز گذشته بود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: مصوبه‌ی دولت در قالب واردات شمش طلا و نقره با تعرفه صفر، مشوقی می‌شود برای تولیدکنندگانی که به صورت قانونی در این فضا فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:70 درصد پروازها در زمان مقرر و بدون تاخیر انجام می‌شود.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال خبرداد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از معرفی 37 هزار و 150 واحد خواهان تسهیلات نوسازی دربافت فرسوده خبر داد وگفت: بانک مسکن در سال‌جاری با بیش از 15 هزار واحد در بافت فرسوده قرارداد منعقدشد

یک کارشناس حوزه سلامت گفت: استدلال هایی مانند مصرف پایین محصولات آلوده به سموم پرخطر تاثیری در سلامت انسان ندارد، اشتباه است.