دوشنبه 4 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رییس کل سازمان امورمالیاتی کشوربا بیان اینکه مالیات برجمع درآمد، ابزاری برای تنظیم‌گری اقتصاد است، گفت: مالیات بر جمع درآمد میتواندابزار بسیار کارآمدی در جهت کنترل قیمت طلا، سکه، دلار و ارز باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از رفع مشکل تولید کارت‌های سوخت خبر داد و گفت: تا پایان دی، تولید همه 900 هزار درخواست باقی‌مانده کارت‌های سوخت انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: در نظر داریم سلیقه کارمندان در صدور مجوزهای کسب و کار را حذف کنیم و صدور مجوزها بر اساس مقررات و سامانه صدور مجوزها سریعاً ارائه شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال تمام تلاش این بود که مصارف و منابع کمترین مغایریت را داشته باشند و بتوانیم عملکرد بالای 95 درصد را داشته باشیم را برای سال آینده نیز در نظر گرفته ایم.

سرپرست بانک مسکن گفت: در یک سال اخیر و از ابتدای سال، بیش از 100 هزار میلیار تومان تسهیلات پرداخت شده است که این اعتبارات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 170درصد رشد داشته است.

وزارت اقتصاداعلام کرد: از فروردین ماه تا 24 دی ماه درمجموع 596 هزارو 371 درخواست مجوز کسب وکار دردرگاه ملی مجوزهاثبت شده که ازاین تعداد 194 هزارو 499 مجوزبدون نیازبه حضورفیزیکی بوده است.

وزیر اقتصاد شرط واگذاری خودروسازان را ارائه یک برنامه بلندمدت اصلاحی برای صنعت خودرو از سوی وزارت صمت اعلام کرد و گفت که نمی توانیم برای همیشه خودروها را در بورس عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور گفت: طی 9 ماه سال جاری 2 میلیارد و 800 میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

امروز دوشنبه 26 دی ماه و در دومین عرضه گواهی سپرده ربع سکه رفاه در بورس کالا به تعداد 20 هزار قطعه ربع سکه طلا به قیمت 7 میلیون و 90 هزار تومان به فروش رفت.

راه اندازی بازار مبادله ای در راستای سیاست های فعال یا فعالانه بانک مرکزی در مدیریت تقاضای خرد در بازار ارز به ویژه در سمت معاملات نقدی یا اسکناس است.

رئیس سازمان بورس ضمن تاکید بر اینکه با عرضه خودرو در بورس، صنعت خودرو از مرگ حتمی نجات می یابد، گفت: بورس کالا به هیچ عنوان موجب افزایش قیمت خودرو نشده است.

شاخص کل امروز بار دیگر مقاومت ها را به سمت بالا شکست.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تاکنون برای حدود 3 هزار و 900 هکتار سند اخذ کرده‌ایم و حدود 2 هزار و 300 هکتار آن بنا به دلایلی از دستورکار خارج شده‌اند.

وزیر صمت مصوبات یکصد و سی و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را ابلاغ کرد.

رشت - تعداد زیادی از متقاضیان طرح ملی مسکن توان پرداخت مرحله اول تعهدات ساخت واحدهای مسکونی این طرح را ندارند و در این زمینه دولت و مجلس باید راهکار اساسی برای رفع این مشکل ارائه دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با شناسایی مودیان جدید، پیش‌بینی شده است کل درآمد مالیاتی در سال آینده نسبت به عملکرد سال 1401 نزدیک به 50 درصد افزایش یابد.