دوشنبه 4 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون زمان صدور پروانه درتهران به طورمتوسط هشت ماه است امادر قرارگاه جهادی که به تازگی درشهرداری‌ها شکل گرفته قراراست این زمان دربافت فرسوده به دوماه کاهش یابد.

مشهد مدیر جهاد کشاورزی فریمان گفت: در پی برودت هوا و یخبندان سرمای هوا به گلخانه های فریمان 20 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

‌گواهی سپرده دو ساله سکه طلای خزانه زرین سپهر بانک صادرات ایران با نماد «سکه0310پ04» در بورس کالا گشایش یافت.

مدیرعامل بانک ملت در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان یزد در میز خدمت وزارت امور اقتصادی و دارایی در این استان حضور پیدا کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رویکرد عملی دولت سیزدهم تا حد ممکن محدود کردن ویژه خواری‌ها و گسترش منفعت مردم و سودآوری برای تولیدکنندگان نسبت به گذشته است.

رئیس کل بانک مرکزی از افتتاح بازار مبادله ارز و طلا برای تامین نیازهای مردم از نیمه اول بهمن‌ماه خبر داد و گفت: سیاست‌های جدید ارزی در چارچوب سیاست‌های تثبیت اقتصادی خواهد بود.

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: اقتصاد کشاورزی پویا و قوی، قوانین پیشرو و فرهنگ‌سازی سه رکن اصلی توسعه بیمه هستند.

راه‌اندازی پروژه بندر خشک آپرین به ایجاد هاب لجستیکی در مجاورت تهران و بهبود پیشتیبانی از بازار بزرگ عرضه و تقاضای هاب تهران منجر خواهد شد.

بررسی میدانی بازار مرغ حاکی از کمترین نوسان قیمتی در این بازار داشته و افت تقاضا و مازاد تولید، قیمت گوشت سفید را در فروشگاه حتی به مبلغ کمتر از 47 هزار تومان رسانده است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: درحال حاضر هر کیلو پیاز قرمز در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران بین 20 تا 21 هزار تومان است.

رئیس مرکز کنترل مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که مصرف گاز طبیعی در 24 ساعت گذشته 663 میلیون مترمکعب بوده و نسبت ابتدای دی‌ماه 18 درصد افزایش یافته است.

شورای رقابت، بازار اینترنت ثابت را مصداق بازار انحصاری تشخیص داد و بر همین اساس مرکز ملی رقابت به تنظیم دستورالعمل قیمت مکلف شد.

رئیس سازمان بورس ضمن تاکید بر تداوم و افزایش عرضه خودرو در بورس برای بهبود شرایط، گفت: قرعه کشی خودرو شبیه به یک بخت آزمایی و لاتاری ملی به منظور توزیع رانت بی هدف است.

امروز قیمت سکه و طلا نسبت به دیروز با تفاوت چندانی مواجه نشده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بخش مالیات ستانی در بودجه 1402 با مشکلاتی رو به رو است که باید برطرف شود

مجتمع صنعتی فولاد بافق با مشارکت بانک ملت و با حضور رییس جمهوری به صورت رسمی، فعالیت خود را آغاز کرد.