یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس مجلس شورای اسلامی طی حکمی عبدالعلی رحیمی‌مظفری را به‌عنوان رئیس مرکز امور نمایندگان مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.

یک مقام مسئول گفت: با اجرای دو طرح سپهتن و سیپاد، عملکرد ناوگان گازوئیل‌سوز به‌صورت سیستمی به حوزه سامانه هوشمند سوخت ارسال و از این طریق شاهد کاهش مصرف نفت گاز بخش حمل و نقل خواهیم بود.

رییس سازمان بورس از تلاش این سازمان برای مدنظر قراردادن مسائل مرتبط با بازار سرمایه در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه با اشاره به جزییات مصوبه آزاد شدن منابع کارگزاری‌ها در صندوق توسعه بازار سرمایه اعلام کرد: برآوردها نشان‌دهنده آن است که میزان ابطالی رقم بسیار ناچیزی بود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر گفت: ایده ایجاد زیرساخت (پلتفرم) ترانزیتی برای کشور به منظور بارگذاری تعرفه‌ها از طرف سازمان بنادر و دریانوردی تهیه و به زودی مطرح خواهد شد.

گزارش مربوط به اصلاح قیمت خودرو (مربوط به اسفند 1402) مورد تأیید معاون اول رییس جمهور قرار گرفته و به زودی برای اخذ تاییدیه نهایی به هیأت دولت ارسال خواهد شد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ضمن بیان ضرورت کسب استانداردهای جهانی برای اصلاح نظام بانکی اظهار کرد: پرداخت وام به کارکنان تمام ارگان‌ها باید شفاف شود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد: نامه ابطال مصوبه نرخ خوراک و سوخت صنایع 5 ماه ابتدایی سال 1402 برای شرکت‌های پتروشیمی‌ها ارسال شد.

نخبگان مهارتی و جوانان برومند ایرانی، 9 مدال و مدالیون را در مسابقات جهانی مهارت 2024 لئون فرانسه کسب کردند.

با حکم وزیر صمت مهدی ضیغمی از سازمان توسعه تجارت رفت و دهقان دهنوی جای او را در این سازمان گرفت.

سرپرست پشتیبانی امور دام در راستای تأمین به موقع درصدی از گوشت قرمز مورد نیاز و مصرفی جامعه، در خصوص هر گونه همکاری در زمینه تأمین نهاده دامی مورد نیاز عشایر قول مساعد داد.

350 هزار نفر از اصناف، خودشان محل مصرف مالیات‌شان را تعیین کردند.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته، برای نخستین بار پیش‌نویس طرح تشکیل زنجیره ملی خرما تهیه شد.

مجری طرح توسعه میدان سپهر و جفیر گفت: در این میدان ها افزایش تولید خواهیم داشت و تا دی ماه تولید نفت در میدان سپهر و جفیر از 43 هزاربشکه به 55 هزار بشکه در روز می رسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه گره کور واردات خودرو باز شد، گفت: همه بدانند اجازه انحصار در هیچ حوزه و صنعتی را نمی‌دهیم. همه صنایع باید با رقیب خارجی خود رقابت کنند.

محسن سیفی گفت: نقدینگی یکی از چالش‌های اصلی کشور و عامل تورم است؛ بخش عمده‌ای از تورم هم پدیده‌ای پولی است که کنترل نقدینگی می‌تواند به کنترل تورم کمک کند.