یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز در بازار طلای تهران با کاهش 89 هزار تومانی نسبت به دیروز به 43 میلیون و 870 هزار تومان رسید.

از اول فروردین ماه تا 26 شهریور ماه امسال 31 میلیارد و 822 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابلا صادرات و خدمات تامین شده است.

بنا به گفته رئیس اتحادیه گاوداران مبلغ 18 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم شیرخام درب دامداری‌ها در نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شد. حال باید دید این قیمت، چه زمانی ابلاغ رسمی می‌شود.

وقوع طوفان فرانسین موجب شده تا 30 درصد از تولید نفت و 41 درصد از تولید گاز آمریکا در خلیج مکزیک خاموش شود.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در مرداد ماه 1403، تورم تولیدکننده بخش معدن در 12 ماه منتهی به مرداد ماه 1403 نسبت به مدت مشابه پارسال، 31.4 درصد است.

شرایط فروش فوق العاده ایران خودرو از طریق ثبت نام در سامانه ثبت درخواست خرید برای طرح جوانی جمعیت از فردا سه شنبه فعال خواهد شد.

سازمان هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور و احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و سقوط اشیا از ارتفاعات، برای 8 استان کشور هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

رئیس فراکسیون امنیت انرژی مجلس گفت: هم‌اکنون با وجود سهم دو برابری قطر از میدان گازی پارس‌جنوبی، تولید گاز ایران به میزان 70 میلیون متر مکعب در روز از این میدان مشترک بیشتر است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از فروش 19 هزار تن قیر توقیفی شرکت چای دبش در مزایده‌های این سازمان به ارزش 219 میلیارد تومان خبر داد.

وزیر نیرو با بیان اینکه اشکال بزرگ صنعت برق کشور ناترازی اقتصادی است، گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از روش‌های مطمئن برای جبران ناترازی برق است.

یک کارشناس انرژی گفت: موضوعات مطرح شده مبنی بر اتمام گاز در پارس جنوبی از دیرباز وجود داشته اما مخازن این منطقه بسیار بزرگ است و به نظر نمی رسد این میدان را به زودی از دست دهیم.

مدیرعامل توانیر گفت: یکی از برنامه‌های سال آینده هشدار به مشترکان پرمصرف به ویژه مشترکان بالای 4 و 2/5 برابر الگو است که قطعاً در برنامه‌های مدیریت مصرف در اولویت قطع برق خواهند بود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق با اشاره به این که در صنعت برق «بیمه خسارت برق» وجود دارد، گفت: منابع این بیمه در قبوض الکترونیکی برق قابل مشاهده است.

یک هیئت سرمایه گذار و فعال اقتصادی کشور چین در حوزه تولید فایبر سیمنت با معاون امور بندری و اقتصادی بندر امیرآباد دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به ویژگی‌های اقلیمی ایجاد شده در این جزیره، فضای مناسبی برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور فراهم کرده است.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (دوشنبه، 26 شهریورماه) با رشد 2059 واحدی بخشی از اصلاح چند روز گذشته خود را جبران کرد و به 2,067,609 واحد رسید.