یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

هر قطعه سکه طرح جدید امروز با کاهش حدود 355 هزار تومانی نسبت به دیروز، به 43 میلیون و 570 هزار تومان رسید.

براساس مکاتبه سازمان برنامه و بودجه و تصویب شورای اقتصاد، طرح ضربتی جهش تولید نفت خام به میزان 250 هزار بشکه در روز به این وزارت نفت ابلاغ شد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (یکشنبه، 25 شهریورماه) با افت 9964 واحدی به 2,065,507 واحد رسید.

یک پتروشیمی در سامانه کدال طی اطلاعیه ای نرخ گاز 5 ماهه ابتدایی سال 1402 را منتشر کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواهان اعلام قیمت جدید شیر خام درب دامداری‌ها با قید فوریت شد.

وقوع طوفان فرانسین موجب شده تا 30 درصد از تولید نفت و 41 درصد از تولید گاز آمریکا در خلیج مکزیک خاموش شود.

یک مقام مسئول گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس توانایی تولید بنزین با اکتان بالا و بنزین سوپر را دارد که به دلیل ناترازی مجبور به تولید بنزین با اکتان 87 و البته قیمت ارزان شدیم.

یک کارشناس مالی، با اشاره به چالش‌های کلیدی در رونق بازار بورس، بهبود وضع بازار سرمایه را به عواملی چون حاکمیت شرکتی، نرخ بهره، کسری بودجه، قیمت‌گذاری دستوری، ناترازی انرژی و... دانست.

معاون دریایی بندر سیستان و بلوچستان گفت: با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار و همکاری ناجی 24، سه صیاد مضطر در آب‌های محدوده تحت نظارت این اداره کل بنادر و دریانوردی نجات یافتند.

معاون وزیر جهاد با اشاره به اینکه سالانه 30 درصد از محصولات کشاورزی در طول زنجیره تولید و توزیع از بین می‌رود، گفت: اتلاف محصولات کشاورزی در ایران نیازمند داده‌کاوی و به کارگیری فناوری است.

در جلسه شورای معاونین وزارت جهات کشاورزی عملکرد امنیت غذایی و ارتقای تولید محصولات کشاورزی کشور بررسی شد.

معاون عملیات بازار بورس تهران اعلام کرد: بازارگردانی برای نمادهای بازار دوم بورس تهران از ابتدای مهرماه اختیاری شد.

مدیرعامل شرکت توانیر در جلسه هفتگی گذر از اوج بار تابستان با شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای از برنامه‌ریزی برای عبور از دوره اوج مصرف سال 1404 خبر داد.

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ماده 5 شهر قرچک خبر داد.

هم‌اکنون تردد در محورهای شمالی، از جمله هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت روان گزارش شده و ترافیک در جاده چالوس سنگین است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره اهمیت و جایگاه خطوط انتقال نفت گفت: خطوط انتقال نفت و گاز شاهرگ اصلی در زنجیره تامین انرژی کشور است.