یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بر شناسایی متقاضیان واقعی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: راهبرد ما شناسایی و تامین مسکن برای دهک‌های کمتر برخوردار جامعه است.

رئیس اتاق ایران گفت: اگر دولت حمایت های لازم را داشته باشد، می‌توانیم صادرات غیرنفتی خود به عراق را از 10 میلیارد دلار امروز تا 2 برابر افزایش دهیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده کاهش عرضه و افزایش بی‌رویه قیمت جوجه یک‌روزه منجر به افزایش قیمت نهایی مرغ شده است.

پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، گزارش «اهداف و اولویت‌های FATF در 2026-2024؛ بینش‌هایی برای ایران» را منتشر کرد.

یزد - ناترازی انرژی و به دنبال آن قطعی برق صنایع، فشار مضاعفی را به صنایع به ویژه صنعت کاشی و سرامیک وارده کرده و تولید را کاهش داده است.

رصد بازار میوه و سبزی جات نشان می دهد که قیمت قیمت هر کیلو گرم خیار به کانال 70 هزار تومان نزدیک شده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

یک کارشناس انرژی گفت: قدم اول برای حل معضل ناترازی بنزین تغییر شیوه سهیمه بندی است.

یک مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: اصلاح سیاست‌های ارزی، بهبود شرایط شرکت‌های بورسی را به همراه دارد.

سخنگوی صنعت آب گفت: از منظر مراجع ملی و بین‌المللی هواشناسی، سال آبی جدید، سالی خشک و نسبتاً گرم برای ایران پیش‌بینی شده است و این یعنی سایه شوم تغییرات اقلیمی همچنان بر روی منابع آبی است.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49 هزار و 436 تومان و حواله دلار نیز با افزایش 110 تومانی نسبت به روز قبل به 46 هزار و 73 تومان رسید.

خریداران و فروشندگان سهام در بورس، در مجموع به ترتیب در 84 و 74 نماد به صف نشستند.

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت 266 واحدی به 2 میلیون و 65 هزار و 282 واحد رسید.

رئیس اتحادیه املاک گفت: ساخت واحدهای 25 متری نه‌تنها مردم را خانه‌دار نمی‌کند، بلکه خانه را گران‌تر می‌کند؛ زیرا ساخت واحدهای کوچک برای جذب سرمایه‌های خُرد، موجب افزایش تورم مسکن خواهد شد.

اهواز - معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان از ممنوعیت صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان از امروز یکشنبه 25 شهریور 1403 تا اطلاع ثانوی خبر داد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: در طول دو سال اخیر توانستیم به‌اندازه کل دوران فعالیت شرکت ملی گاز چاه‌های گازی حفاری کنیم.