سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از واگذاری تنظیم بازار برنج خارجی به انجمن وارد کنندگان برنج ایرانی خبر داد.

سیزدهمین دوره نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی (CTEX) در حالی میزبان بازدیدکنندگان است که «بله» به‌عنوان اولین پیام‌رسان بانکی ایران در این نمایشگاه حضور دارد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به منظور رونق اقتصاد صنعت هوانوردی و دستیابی به رشد پایدار، تعامل و همکاری فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی افزایش می یابد.

رییس سازمان تات گفت: پیش نیاز ورود به بازار جهانی رقابت پذیر بودن محصولات تولیدی داخل است از این رو باید به شرکت های دانش بنیانی مجوز داد که قابلیت رقابت با همتایان خارجی را داشته باشند.

بررسی وضعیت تولید در 9 ماهه امسال نشان می دهد که از میان کالاهای منتخب صنعتی و معدنی تعدادی افزایش تولید و 12 کالا کاهش تولید داشته اند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد: امسال حدود 40 مزرعه نوآور از بخش خصوصی انتخاب و مورد حمایت قرار می گیرند تا دانش فنی آنها به سایر کشاورزان منتقل شود.

اهواز - استاندار خوزستان گفت: خوزستان می‌تواند قطب قطعات، خدمات مهندسی و انرژی باشد و این بسته به آن است که مسئولان شرکت‌های نفتی استان و وزارت نفت توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

سرپرست اداره کل راه آهن شرق گفت: طی 10 ماه سال جاری جابجایی مسافر در اداره کل راه آهن شرق 54 درصد رشد داشته است.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 17 بهمن ماه 1401 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 24 میلیون و 351 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 4 میلیون و 530 هزار تومان است.

لاهیجان - رئیس سازمان چای کشور از پرداخت 95 درصد از مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: امسال حدود 117 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده است.

امروز مراسم پذیره نویسی یکی از صندوق های جسورانه بازار سرمایه انجام شد.

سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه تاکنون 837 هزار و 727 نفر در طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کردند از انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات با 209 هزار و 308 واحد خبر داد.

سازمان توسعه تجارت ایران شرایط برگشت ارز حاصل از صادرات به صورت اسکناس را ابلاغ کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی از برخورد با شرکت های بیمه گری که تخلفاتی داشتند خبر داد و گفت: قوانین بیمه بازنگری می شوند.

حمیدیان درشب میلاد امام اول شیعیان و روز پدر با حضور شبانه از واحدهای مختلف شرکت سرکشی کرد.

سرکشی و بازدید از خانواده معظم شهدای شرکت سنگ آهن مرکزی در یزد