سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس اتحادیه صنفی لوازم یدکی گفت: تولیدکنندگان صنفی که از آنها تحت عنوان واحدهای زیرپله ای یاد می شود و 13 درصد از بازار را در اختیار دارند شناسنامه دار می شوند.

طبق اطلاعیه سامانه جامع تجارت، ثبت‌سفارش‌های با نوع ارز درهم یا دارای ردیف تخصیص ارز با نوع ارز درهم (که فاقد تامین ارز یا ترخیص بوده اند) با کشور مبدا / ذی‌نفع / تولیدکننده چین، تعلیق شده اند.

سرپرست اداره شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ضمن تاکید بر اینکه توسعه تجارت با افغانستان در دستور کار است، گفت: با افتتاح مرکز تجاری در این کشور بسیاری از مشکلات و موانع تجاری حل می شود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حداقل یکبار تا پایان سال 1401 از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنید.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) گفت: به دلیل صرفه پایین اقتصادی، پروازهای این شرکت را به استانبول مدتی لغو کردیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ضرورت دارد با افزایش ضریب مکانیزه کرد واحدهای تولید زیرمجموعه امور دامی آنها را به استاندارد روز جهانی نزدیک کرده و هزینه تولید را کاهش دهیم.

همانطور که در معاملات دوشنبه نشانه هایی از بازگشت دیده شد، شاخص کل توانست در روز سه شنبه مثبت شود.

کمک هزینه 300 میلیون تومانی خرید خودرو؛ ده‌ها تلفن همراه و کنسول بازی؛ این، تنها بخشی از جوایز جشنواره زمستانه بانک تجارت است که از ابتدای دی‌ماه آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد.

قیمت سکه امامی نسبت به هفته گذشته با افت هم زمان قیمت دلار و قیمت انس طلا ریزشی شده است.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تا 22 اسفند، از روز چهارشنبه 12 بهمن آغاز می‌شود.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بخش دام سنگین با مازاد تولید داریم. از این رو در حال مذاکره با عراق هستیم تا بخشی از دام سنگین زنده به این کشور صادر شود.

بازار سرمایه امروز بعد از چند روز ریزش به صورت رنگ سبز درآمد

اوجی وزیر نفت گفت: امیدوارم به زودی مشکل ناترازی گاز در کشور برطرف شود تا بتوانیم درآمد بیشتری از محل صادرات گاز با فرآورده‌های نفتی داشته باشیم.

عضو هیئت‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: ارزش میزان قاچاق کالا در کشور به بیش از 850 هزار میلیارد تومان رسیده است.

عادل دریس گفت: از مهمترین عوامل مؤثر بر اقتصادی بودن کریدورها کاهش قیمت تمام شده، زمان ارائه خدمات، ایمنی کار و امنیت آنها است که ایران از نظر امنیت، امن‌ترین کشور برای تردد کالا است.

معاون وزیر صمت ضمن اشاره به تجارت 1.5 میلیارد دلاری ایران و افغانستان در 9 ماهه امسال گفت: امیدواریم با افتتاح مرکز تجاری ایران در افغانستان روابط تجاری فیما بین گسترش یابد.