سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

میرکاظمی گفت: مجلس قول داده است که سقف بودجه را افزایش ندهد، در بودجه سال جاری سقف تغییر نکرد و امروز می‌توانیم با اطمینان بگوییم بالغ بر 95 درصد برنامه با عملکرد تطبیق داشت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از هزینه تمام شده ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در دامنه متری 7 میلیون تومان خبر داد.

استاندار تهران سهمیه نهضت ملی مسکن این استان را 500 تا 600 هزار واحد عنوان کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی از تشدید بازرسی‌ها از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و شرکت‌های هواپیمایی با هدف بررسی وضعیت بازار فروش بلیت هواپیما و گرانفروشی احتمالی تا پایان تعطیلات نوروز خبر داد.

وزیر نیرو میزان پرشدگی سدهای کشور را بیش از 40 درصد اعلام کرد: بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور بیش از حد معمول اتفاق افتاده اما در نیمه شمالی نسبت به گذشته کمتر بوده است.

بانک سپه در راستای تسهیل تأمین تقاضای ارز به صورت اسکناس و با هدف فراهم سازی نیازهای ضروری، ارز به فروش می رساند.

اهواز - استاندار خوزستان بر ضرورت تکمیل راه آهن بصره به شلمچه تاکید کرد و گفت: ارتباطات تجاری میان ایران و عراق ضروری است.

اعظمی گفت: طی 24 ساعت گذشته مصرف گاز در بخش خانگی 625 متر مکعب بود که از این میزان استان تهران با مصرف 120 میلیون متر مکعبی بیشترین مصرف در این بخش را به خود اختصاص داده است.

صنایع، دانشگاه‌ها و بخش تحقیقات برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت پیشقدم شدند.

قیمت دلار در بازار به 43650 تومان رسید و یورو صرافی ملی نیز به قیمت 46800 تومان رسید.

جایگاه کشاورزی، شیلات و بنادر در توسعه سواحل مکران در نشستی با حضور سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بررسی شد.

پیگیری ها از شورای رقابت حاکی از آن است که امروز نیز جلسه ای در این شورا در مورد عرضه خودرو در بورس برگزار شده و دستورالعمل نهایی طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال تا 10 بهمن ماه به یک میلیون و 710 هزار متقاضی وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن، بیش از 150 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره بودجه 1402 با واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از 5 سال موافقت کردند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طی حکمی سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران را منصوب کرد.

نوشادی گفت: پس از موفقیت درگازرسانی به شهرهای زابل و خاش به‌زودی باتکمیل خط لوله گاز ایرانشهر، چابهار، کنارک به طول 290 کیلومتر، سومین طرح بزرگ گازی در این استان پهناوربه ثمر می‌نشیند.