سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما حدود یک میلیون معلم بازنشسته در کشور داریم که می‌توانیم از ظرفیت این افراد برای مشارکت در کاشت یک میلیارد درخت استفاده کنیم.

تربت حیدریه مدیرعامل شرکت آبفای تربت حیدریه از آغاز بزرگترین طرح آبرسانی استان خراسان رضوی برای تأمین آب شرب طی امسال در این شهرستان خبر داد.

خانه دار شدن همیشه یکی از دغدغه های مردم بوده است، دولت هم در این مدت تمام تلاش خود را برای رفع کمبود مسکن انجام داده است اما متاسفانه نتوانسته این مشکل را تا کنون برطرف سازد.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از تامین 23 هزار و 800 هکتار زمین در داخل محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن خبر داد.

در بودجه 1402 به وزارتخانه های نفت و نیرو اجازه داده شده که مدارسی که توسط خیرین ساخته شده است 50 درصد تخفیف حق انشعاب ارائه شود.

وزارت انرژی ترکیه اعلام کرد که امیدوار است فعالیت هاب گازی این کشور در استانبول طی یک سال آینده آغاز شود.

در 8 ماه نخست سال 2022، هند 6.8 درصد افزایش واردات نفت را به ثبت رسانده و بیشترین رشد واردات نفت این کشور از روسیه بوده است.

اقتصاد آلمان در سه ماهه پایانی سال گذشته رشد منفی را به ثبت رساند و باعث شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به بروز رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا شد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از واگذاری تنظیم بازار قند و شکر به انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر کشور خبر داد.

صرفه جویی در مصرف آن هم برای گاز محدود به مردم و جامعه نمی‌شود بلکه دارای مسائلی است که باید از لحاظ زیر ساختی مورد توجه قرار بگیرد.

در لایحه بودجه سال 1402 آمده است انتشار اوراق در سال آینده به میزان 2 برابر انتشار اوراق در سال جاری است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره قیمت واقعی میوه و صیفی جات در میوه فروشی‌های سطح شهر گفت: هر یک از خرده فروش‌ها می‌توانند با سود 30 تا 35 درصد محصولات را از میوه فروشان خریداری کنند.

اجاره یک واحد آپارتمان 80الی 90متری در منطقه پیروزی در محله شهدا حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان الی 17 میلیون تومان در ماه است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از افتتاح و بهره‌برداری 52 پروژه زیربنایی، روبنایی، فضای شهری در دهه فجر سال جاری خبر داد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد استانداردسازی و پلاک‌زنی هوشمند شناورهای فاقد هویت و حک لیزری روی موتور آن‌ها در دستورکار این سازمان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بهره برداری 53 پروژه فرودگاهی به ارزش 9 هزار و 803 میلیارد ریال در 27 فرودگاه کشور در ایام دهه فجر خبر داد.