یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

محفل ادبی شب شعر «ایران و فلسطین در طلیعه ظهور» با حضور شاعران و فعالان شعر و ادب در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

طرح فیلمنامه اتاقک گلی در خردادماه 1401 برای بررسی به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شد و بلافاصله در دستور کار کمیسیون هنری قرار گرفت و در نهایت با مشارکت بنیاد در تولید آن موافقت شد.

چاپ بیست‌ویکم کتاب «ارتباط‌شناسی» تألیف مهدی محسنیان‌راد توسط انتشارات سروش به بازار نشر عرضه شد.

مراسم رونمایی از مجموعه «قصه‌های زرنگ‌» نوشته فرهاد حسن زاده چهارشنبه 26 بهمن در شهرکتاب ابن‌سینا برگزار می‌شود.

نشر کرگدن کتاب «فیزیک و فلسفه؛ در زمینه تاریخی قرن نوزدهم» نوشته علیرضا منصوری را منتشر کرد.

هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ ترکمنستان و هنرمندان منتخب ایرانی به مدت 3 روز در شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان برپا می‌شود.

چاپ دوم کتاب «هوسرل» از مجموعه راهنمای سرگشتگان نوشته متیسون راسل و ترجمه مجید مرادی سه‌ده توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.

چهلمین‌نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره سهروردی با عنوان «طلوع و غروب متافیزیک در اندیشه سهروردی» چهارشنبه 26 بهمن برگزار می‌شود.

بیانیه کسب‌وکارهای فرهنگ بنیان در راستای برگزاری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران و رویداد هم آورد بازار پردازی تهران اعلام شد.

قوچان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراودات فرهنگی با کشورهای همسایه، دوست و مسلمان در اولویت دولت قرار دارد.

کتاب «قصه‌های مجید» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی توسط انتشارات معین به چاپ سی و هشتم رسید.

رسانه‌ای همچون تلویزیون می‌تواند الگویی در بسیاری از رفتارهای افراد باشد و یکی از موارد مورد توجه در این امر بحث مد و لباس است، موضوعی که این روزها شاهد تناقض‌گویی‌هایی از سوی مسئولان هستیم.

جواد وند نوروز رئیس بنیاد استاد شهریار، با صدور پیامی درگذشت میرحسین کریمی مراغه‌ای را تسلیت گفت.

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد ناشران متقاضی حضور در سی وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای کنترل اطلاعات کتاب‌های خود و نسبت به اعلام وصول کتاب‌ها اقدام کنند.

نودویکمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «هویت ایرانی در آیینه متون کهن» سه‌شنبه 25 بهمن برگزار می‌شود.