جمعه 21 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه تامین نیاز ناشران را با تولید کاغذ داخلی پاسخ می دهیم گفت: امروز نزدیک به 70 درصد کتب درسی با کاغذ داخلی تولید می‌شوند.

آثار برگزیده و شایسته تقدیر چهلمین جایزه کتاب سال و سی‌اُمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، همزمان با آیین پایانی این جوایز معرفی شدند.

هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی سرانجام با برگزاری مرحله نهایی و فینال مسابقات در رشته فیفا 22 به ایستگاه پایانی رسید.

کتاب «تویی به جای همه» نوشته سید مهدی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ دوم رسید.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: شعرا از وارثان مهم و اساسی انقلاب اسلامی هستند و با کلام و شعرشان انقلاب را یاری کردند و همراه ملت بودند.

ساعت بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در یوم الله 22 بهمن تغییر کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: امروز بازی‌هایی که از آن به عنوان موضوعی نظام‌مند و علمی استفاده می‌کنند، درحال ورود به تمام شئون زندگی است.

کتابخانه عمومی تربیت تبریز که نخستین کتابخانه عمومی دولتی ایران به شمار می‌رود و بیش از یک قرن سابقه تأسیس دارد با حضور مسئولان و اقشار فرهنگی آذربایجان شرقی بازگشایی شد.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران همزمان با آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کارگاه «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» را برگزار کرد.

مجمع شهرداران آسیایی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تفاهم‌نامه‌ای را برای توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه صنعت بازی‌های ویدئویی امضا کردند.

بیش از 77 هزار نسخه کتاب در قالب بسته «نورسیده 59» همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کتابخانه های عمومی ارسال شد.

یک پژوهشگر افغانستانی گفت: شکل‌گیری جوایز ویژه کشورهای فارسی‌زبان در حوزه مطالعات افغانستان، مطالعات تاجیکستان یا حداقل جایزه ویژه‌ای درخصوص اشتراکات فرهنگی به ترویج زبان فارسی کمک می‌کند

مراسم رونمایی و نقد کتاب‌های حاج آقا روح الله و آقا روح الله از مجموعه کتاب‌های «حیات روح خدا» فردا پنجشنبه، 20 بهمن در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

عضو ارشد مرکز تحقیقات دانشگاه جرج تاون گفت: جایزه جهانی کتاب سال دیپلماسی فرهنگی ایران را قوی‌تر خواهد کرد، به شرطی که این جایزه در رسانه‌های جهانی معرفی شود.

علم وقتی خواست برای شرکت در مراسم فوت مسعودی به مسجد سپهسالار برود به شاه گفت: مسعودی به دلیل خط خوردن از فهرست دیدارهای سناتورها با سما دق کرد و مرد.