شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

پیش شماره دوم مجله سوره به چاپ رسید و عرضه شد.

رحیم مخدومی گفت: «به نام مادر» سید میثم موسویان رمان انقلاب و امام است. مخاطب در این رمان علاوه بر آشنایی با یک قهرمان، با تاریخ انقلاب نیز آشنا می‌شود.

مراسم اهدای ششمین دوره‌ی جایزه و نشان «ابوالحسن نجفی» با حضور هیأت داوران و برگزیدگان این جایزه سه‌شنبه 25 بهمن ساعت 15 در مرکز فرهنگی شهر کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «شبکه‌گردی نوجوانان» نوشته دانا بوید را با ترجمه مارینا فرهودی زاده منتشر کرد.

نشر نامک کتاب «سفرنامه بهمئی و لشکرکشی به طیبی: گزارشی از تحولات کهگیلویه و بختیاری در جنگ اول جهانی» نوشته ادوارد ویلیام چارلز نوئل و ای. جی. بی. پیل و ترجمه کاوه بیات را منتشر کرد.

نشر نیلوفر سومین چاپ کتاب «امیلی اِل» اثر مارگریت دوراس و ترجمه شیرین بنی احمد را عرضه کرد.

معرفی برگزیدگان چهلمین دوره جایزه کتاب سال و افتتاح کتابفروشی جیبی انتشارات امیرکبیر از مهم‌ترین رویدادهای هفته گذشته در حوزه کتاب و ادبیات هستند.

قزوین - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اعتقادی به بستن شبکه‌های نمایش خانگی نداریم، گفت: در عمر دولت سیزدهم حتی یک فیلم نیز توقیف نشده است.

قزوین - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: دولت هیچ محدودیتی برای حمایت از جریان سالم و پیشرو در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه ندارد.

در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با راهپیمایی 22 بهمن، تماشاخانه سایر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 6 نقطه از تهران برنامه های فرهنگی خواهد داشت.

شب شعر بزرگ انقلاب با شعرخوانی شاعرانی چون سعید حدادیان، عبدالحریم سعیدی راد، محمدمهدی عبدالهی، محمدرضا طهماسبی و... برپا شد.

یوسفعلی میرشکاک در چهاردهمین جلسه از فصل دوم «درس‌گفتارهای شاهنامه» گفت: فردوسی برای باورهای دینی و مذهبی‌اش در شاهنامه ریشه‌های اساطیری و آیینی پیدا کرد.

یک استاد دانشگاه گفت: جوایز علمی و ادبی باید در مأموریت خود بازتعریف‌هایی داشته باشند و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، ابتدا به مسأله تحول که مطالبه مقام معظم رهبری است، توجه داشته باشند.

کتاب «ساماندار» نوشته سیده‌فاطمه سادات کیایی توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

دانشگاه مفید «تسلیم یا اسلام؟ مروری بر روایت‌های مورخان اسلامی از تسخیر قلمرو ساسانی» نوشته صالح طباطبایی را منتشر کرده که نقد روایت‌های مورخان از فتح قلمرو ساسانی توسط اعراب موضوع آن است.

تفاهم نامه همکاری بین حوزه هنری انقلاب اسلامی و فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، با حضور رئیس حوزه هنری و رئیس فدراسیون کشتی امضا شد.