یک‌شنبه 15 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کتاب «دنیای عمودی من» شامل سرگذشت یرزی کوکوچکا با ترجمه رامین شجاعی توسط نشر نون منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه ماه دی خود منتخبی از کتاب‌های غیرفارسی برنده جایزه «رابرت اف سیبرت» را به نمایش می‌گذارد.

جشن کریسمس چیست و چه ریشه‌ها و زمینه‌هایی دارد؟ مجله مهر به صورت مختصر به کریسمس و ریشه‌های تاریخی این جشن پرداخته است.

سفیر چین در تهران در قالب مصاحبه‌ای جدید گفت: هم چین و هم ایران جهت تعمیق هر چه بیشتر روابط و برداشتِ محصول و ثمره این رابطه باید صبورتر باشند.

کتاب «ملودی اصیل الفبای عبری» با ترجمه زهره یاری توسط انتشارات کتاب نیستان چاپ و روانه بازار نشر شد.

تفاهم‌نامه طرح «کانون مدرسه» با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امضا شد.

اسناد مهم آرشیوی وزرات نیرو متعلق به دوره زمانی 1302 تا 1316 به مخازن اسناد معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل شد.

کتاب «به توان شانه‌هایت؛ خاطرت شفاهی طاهره غفوری» در محل حسینیه بیت‌الزهرا که توسط این‌بانوی خیر ساخته شده، رونمایی شد.

کتاب «حاج آقا روح الله» دومین جلد از مجموعه «حیات روح خدا» با تالیف حمیدرضا باقری توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر و راهی بازار نشر شد.

نشر صاد کتاب «به هوای گرفتنِ پروانه‌ها» به قلم راضیه بهرامی‌راد را منتشر کرد.

نشست «شاهنامه و انسان معاصر» به همراه رونمایی از کتاب «شاهنامه برای همه» با تحقیق و نگارش حسن گل‌محمدی، یکشنبه یازدهم دی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

مجموعه 6 جلدی «عاشقانه‌ها» شامل بازنویسی آثار عاشقانه ادبیات کلاسیک فارسی توسط انتشارات پیدایش با چاپ جدید منتشر و راهی بازار نشر شد.

گفتم ناصر الان ترتیبش را می‌دهم. این‌ها را بستم به فشنگ. پایی را هم چپ و راست فشار می‌دادم که مستقیم نزند؛ درو کند. فکر می‌کنید چه اتفاقی افتاد؟ تا به موضع دشمن رسیدم مسلسل قفل کرد.

مراسم تشییع و وداع با پیکر 200 شهید گمنام روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 5 و 6 دی با حضور مقامات لشکری و کشوری در تهران برگزار می‌شود.

سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش با موضوع «داستان‌های دیار» با رویکرد ادبیات بومی و اقلیمی و شعار «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» برگزیدگان خود را شناخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به دنبال آن هستیم تا تعاملات رسانه‌ای خود را با کشور دوست و برادر سوریه گسترش دهیم و از سوی دیگر در حال بررسی طرحی جهت مقابله با اخبار جعلی هستیم.