شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: در تهران نزدیک به 18 نقطه برای خاکسپاری پیکر شهدای گمنام در نظر گرفته شده و پیکر 400 شهید گمنام روز 6 دیماه در سراسر کشور تشییع می‌شود.

سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر 400 شهید گمنام در سراسر کشور تشییع خواهد شد.

املی نوتومب نویسنده بلژیکی سی و یکمین کتابش را درباره خواهری در فصل ادبی 2022 فرانسه منتشر کرد.

وزیر ارشاد گفت: 300 شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور، همچون بازوی قدرتمند شورای عالی انقلاب فرهنگی به شمار می‌روند و در واقع شورای فرهنگ عمومی را باید در امتداد این شورا تعریف کرد.

نشر مروارید کتاب «خاطرات مطبوعاتی اسماعیل جمشیدی؛ سفری از سپید و سیاه تا کتابستان» به کوشش فرهاد قوشچی را منتشر کرد.

رئیس حوزه هنری در پیامی درگذشت سیدابوالفضل کاظمی، راوی کتاب «کوچه نقاش‌ها» و فرمانده گردان میثم لشگر 27 محمد رسول الله را تسلیت گفت.

این روزها و طی تجربیات ماه‌های اخیر مساله فراگیری و تقویت سواد رسانه‌ای برای همه اقشار یعنی سه ضلع «مردم»، «رسانه‌ها» و «مسئولان» بیش از پیش خودنمایی کرد.

نهمین کرسی از مجموعه نشست‌های تخصصی با موضوع روایت‌هایی از مسیر پر پیچ و خم کار فرهنگی امروز چهارشنبه 30 آذر با حضور هدایت‌الله بهبودی در حوزه هنری برگزار می‌شود.

مقبره خواجه علی بن موفق در هرات قرار دارد... حق تعالی به او خطاب فرمود که پسر مؤفق، تو به خانه خویش خوانی کسی را که بخواهی؟ اگر تو را نخواستمی نخواندمی و نیاوردمی.

پیش‌شماره دوره جدید ماهنامه سوره درباره «بلوای 1401» منتشر شد.

مشهد معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: کتابخانه ها سازمان‌های اجتماعی و بخشی از ساختار اجتماعی جامعه هستند که توان اراده خدمات به همه اقشار را دارند.

یک پژوهشگر تاریخ شفاهی حوزه زنان گفت: برجسته شدن مساله زنان در اتفاقات اخیر را اجتناب ناپذیر دانست و دلیل آن را از یکسو سرمایه‌گذاری غرب بر روی زنان ذیل پروژه مدرنیزاسیون برشمرد.

مراسم تشییع سید ابوالفضل کاظمی راوی کتاب «کوچه نقاش‌ها» صبح فردا چهارشنبه ساعت 9 برگزار می‌شود.

اهواز - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: مرحله منطقه‌ای دومین 2 سالانه قصه گویی نهال امید به میزبانی خوزستان در تالار مهتاب اهواز آغاز به کار کرد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در آئین رونمایی از کتاب «زمین های مسلح» گفت: روایت‌های گلعلی بابایی مستند، معتبر و خواندنی است.

سردار مقدم‌فر گفت: در ماه‌های گذشته در کشور یک جنگ رسانه‌ای و شناختی تمام عیار جریان داشت و ما چون شناخت چندانی از آن نداشتیم ضربه خوردیم. باید درک خود از این جنگ را بالاتر ببریم.