شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

نشر افکار کتاب «انقلاب در نقطه صفر؛ کار خانگی، بازتولید و مبارزه فمینیستی» نوشته سیلویا فدریچی و ترجمه سروناز احمدی را اواسط آذر منتشر کرد. این کتاب یک هفته پس از چاپ نخست به چاپ دوم رسید.

برگزیدگان بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان تهران توسط دبیر اجرایی این رویداد معرفی شدند.

معاون پژوهش و آموزش دفتر حفظ و نشر رهبر انقلاب اسلامی گفت: اهمیت برنامه هفتم توسعه را می‌توان در کنار بیانیه گام دوم انقلاب ببنیم که بخش فرهنگ در آن مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

اهواز - مراسم «روایت حبیب» در شهر امام دزفول روایتی از حضور سردار شهید قاسم سلیمانی در این شهر است که با حضور مردم گرامی داشته شد.

اراک - مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به نهضت تالیف در حوزه کتاب کودک گفت: اکثر کتاب های حوزه کودکان ترجمه است.

اهواز - یک استاد دانشگاه و گرافیست گفت: با خلق آثار هنری باید افتخارات و ایثارگری‌های شهید سردار قاسم سلیمانی را به جهان نشان دهیم.

کتاب «شهاب الدین» نوشته زهرا باقری فردا دوشنبه 28 آذر در کتابخانه مرکزی پارک شهر رونمایی می‌شود.

مراسم رونمایی از کتاب «زمین های مسلح» نوشته گلعلی بابایی سه شنبه 29 آذر توسط نشر 27 بعثت برگزار می‌شود.

تصاویر فرماندهان شهید مقاومت و پرچم های ایران اسلامی و عراق در یادمان شهدا در مرکز بغداد همزمان با نزدیک شدن به سومین سالگرد ترور فرماندهان مقاومت درج شد.

کتاب «محاصره سارایوو» نوشته کاوه ذاکری چهارشنبه 30 آذر در حوزه هنری نقد و بررسی می‌شود.

حامد طونی شاعر و منتقد ادبی در دومین روز از اردوی آموزشی شاعران انقلاب اسلامی گفت: آغاز فلسفه غرب با سقراط و ارسطو رقم خورده. نقطه‌نظر اولیه افلاطون، انتقال «قدرت» از شعر به فلسفه است.

ویژه برنامه «یلدای همنشین» با مشارکت فرهنگسرای رسانه از 30 آذر در رادیو گفتگو پخش می‌شود.

فرهنگسرای سلامت جشنواره فرهنگی توانیابان را روز دوشنبه 28 آذر ماه با عنوان شادانه برگزار می‌کند.

سومین نشست علمی - ترویجی ارائه یافته‌های طرح‌های پژوهشی کتابخانه ملی با موضوع «از قشون تا ارتش؛ تاریخ تأسیس تأمین و تشکیلات مدرسه نظام در ایران معاصر براساس اسناد و مدارک تاریخی» برگزار میشود.

مدیر دفتر شعر موسسه شهرستان ادب در نخستین اردوی آموزشی آفتابگردان‌ها گفت: هنرشعر در ساحت خودش موجودی زنده است، نه موجودی بی‌جان و تقلیل‌یافته روی کاغذ.

مسابقه کتابخوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم» در آستانه فرارسیدن سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی توسط فرهنگسرای امید برگزار می‌شود.