شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کورت ونه‌گات اگر زنده بود امسال و تقریبا در چنین روزهایی 100 ساله می‌شد.

هرجا اختلافی، کدورتی، دعوایی میان همسران، به‌ویژه زوج‌های جوان وجود دارد، رد پایی از دخالت دیگران می‌توان پیدا کرد.

روایت «آنک نام گل» در مکانی غیر معمول؛ یعنی کلیسا رخ می‌دهد و به‌تبع این امر تقابل‌های غیر معمول نیز دارد. کلیسا آن‌قدر قدرت دارد که حقیقت را در خودش پنهان کند و آن را به هزارتویی ببرد.

نویسنده کتاب سازمان ملل را بهتر بشناسیم می‌گوید ایران همچنان می‌تواند در نشست‌های کمیسیون مقام زن شرکت کند اما اجازه رأی دادن ندارد و این مساله بدعت خطرناک حقوقی در ساختار سازمان ملل است.

رئیس فرهنگسرای امید گفت مسابقه قصه‌گویی شب یلدا با عنوان «شهر خوب قصه‌ها» توسط این‌فرهنگسرا برگزار می‌شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه جشنواره ملی افتخار من، افزایش غرور ملی را هدف برگزاری این‌رویداد عنوان کرد.

علیرضا فراهانی با حکم مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان سرپرست معاونت تنظیم‌گری و کسب و کار این بنیاد منصوب شد.

حبیب احمدزاده در ششمین نشست «مهمان» گفت: برای کسانی که داستان واقعی جنگ را ندیده‌اند، شنیدن حقایق عجیب است و برای ما داستان واقعی گفتن سخت‌تر است.

کتاب «عزرائیل (روزهای تاریک) نوشته نیما اکبرخانی توسط انتشارات کتابستان منتشر و راهی بازار نشر شد.

پاسداشت آئین کهن «یلدای ایرانی» در آستانه آخرین شب پاییز با حضور مادران و کودکان در خانه فرهنگ تلاش برگزار می‌شود.

دوره حافظ‌خوانی و آشنایی با غزلیات لسان الغیب از سوی فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

کتاب «نقاشی‌های سلطنتی ایران در عصر قاجار» با سرویراستاری لیلا دیبا (با همکاری مریم اختیار) و ترجمه علیرضا بهارلو و کیانوش معتقدی توسط انتشارات خانه فرهنگ و هنر مان منتشر شد.

کتاب «شعرای جیک جیکونه» سروده شکوه قاسم نیا با تصویرگری فاطیما کریمی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منتشر شد.

برنامه‌های مراسم وداع و تشییع باشکوه پیکرهای مطهر 400 شهید گمنام دفاع مقدس، روز چهارشنبه 30 آذر در موزه انقلاب و دفاع مقدس از زبان فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص)، تشریح می‌شوند.

دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ارزیابی ایده‌های ارسالی و بررسی کارنامه پژوهشی پژوهشگران غیر هیأت علمی این سازمان خبر داد.

علامه قزوینی نه تنها هیچ‌گاه مرعوب و مجذوب غرب نشد، بلکه نخستین فردی در قرن اخیر بود که سنت تصحیح و مقابله متون علمی را که از قرن 3 ق در جهان اسلام وجود داشت با روش جدید غربی تلفیق کرد.