شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

اهواز - مدیرکل بنیاد شهید خوزستان گفت: همه مزارهای مطهر شهدای روستایی در سطح استان که ساماندهی نشده‌اند، حداکثر تا پایان سال 1402 ساماندهی شوند.

همایش علمی «کتاب‌آرایی در تمدن اسلامی» براساس مصاحف کتابخانه و موزه استان حضرت عبدالعظیم" برگزار می‌شود.

وزیر ارشاد گفت: کشور در این روزها درگیر جنگ و تروریسم رسانه‌ای و شناختی گسترده قرار دارد. بمب و سلاح دشمن در این جنگ تحریف است و ما باید فریضه جهاد تبیین را در اولویت برنامه‌ها بگذاریم.

سیداحمد وکیلیان، پژوهشگر فرهنگ عامه و مدیرمسئول فصلنامه تخصصی فرهنگ مردم پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، از افتتاح پردیس شعبه مشهد پارک فاوا، هم‌زمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبدیل آن به هاب تولید محتوا و خدمات ابری خبر داد.

رییس بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکمی عالیه قوامی را به عنوان مدیر اجرایی این رویداد منصوب کرد.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های استان قم در آئین رونمایی از کتاب «شهاب دین» گفت: «شهاب دین» فصل جدیدی از زندگی عالمانه و عاشقانه فقیهی است که در حوزه فرهنگ فعالیت های بزرگی انجام داد.

موضوع شبانه به فرماندهان جنگ در قرارگاه کربلا اطلاع داده شد و نتیجه این شد که دستور عقب‌نشینی دادند. چون نیروهای زرهی عراق آماده بودند تا از شکاف بین نیروهای ایرانی پاتک بزنند.

اهواز - ویژه برنامه های کاروان «روایت حبیب» در روستای آلبوناظر در شادگان اجرا شد.

ایرج اعتصام معمار معاصر و شهرساز برجسته ایران شامگاه دوشنبه 28 آذر درگذشت.

کتاب «اقیانوس آرام؛ چند روایت کوتاه از سبک زندگی علامه سید محمدحسین طباطبایی» نوشته محمدعلی عباسی‌اقدام توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «مردم شناسی تاریخی شناختی علم در ایران» تالیف ابراهیم فیاض توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل به چاپ دوم رسید.

همایش ملی تبیین سیاست‌های رسانه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی، فرشاد مهدی‌پور، حمیدرضا مقدم‌فر و سپهر خلجی امروز سه شنبه 29 آذر در باغ زیبا برگزار می‌شود.

سید ابوالفضل کاظمی راوی کتاب «کوچه نقاش‌ها» روز گذشته دوشنبه 28 آذر درگذشت.

نشر نیلوفر کتاب «کالبد شکافی چهار فیلمنامه» اثر سید فیلد و ترجمه عباس اکبری را منتشر کرد.

اهواز - رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: مراسم اختتامیه کاروان هنری روایت حبیب در اهواز برگزار می‌شود.