شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

بیست‌و ششمین شماره مجله ادبی «چامه»، ویژه زندگی و آثار بهاالدین خرمشاهی، با شعرها و داستان‌هایی از شاعر و نویسندگان امروز ایران منتشر شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: نوجوانان برای اجتماعی شدن، نیازمند فاصله گرفتن از محیط خانه و خانواده هستند؛ فرصتی که قرنطینه کرونا آن را، از نوجوانان گرفت.

عیسی بن علی از جهات مختلف شخصیت یگانه‌ای است. هم از کاتبان و دلتمردان روزگارش به حساب می‌آمد و هم از شاگردان مجلس یحیی بن عدی بود و هم کتابی درباره زبان فارسی نوشت.

طی حکمی از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن پرویز به عنوان «نماینده تام - الاختیار وزیر و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور» منصوب شد.

محسن پرویز با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر «شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران» منصوب شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جلسه بررسی کلیات طرح هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: اهمیت اسباب‌بازی برای ما مهم است و ثمره فرهنگی ما محسوب می‌شود.

بهزاد غریب‌پور، تصویرگر و گرافیست کتاب‌های کودک، هنرمندی که آثارش چشم‌نواز و ماندگار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فهرست تمامی خبرنگارانی که با تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جام جهانی اعزام شده بودند را بر اساس رویکرد شفاف وزارتخانه، دیروز منتشر کرده‌ایم.

رشت - «محمدرضا یکرنگ صفاکار» از فعالان فرهنگی و هنری استان گیلان صبح امروز در سن 59 سالگی دارفانی را وداع گفت.

کتابخانه امام خمینی فرهنگسرای امید، همزمان با روز پژوهش، ویژه برنامه مجازی «پژوهش، خلاقیت و زندگی» را برگزار می‌کند.

یک پژوهشگر دفاع مقدس گفت: همواره سعی می‌کنم از تهدیدها و سختی‌ها یک راه نجات پیدا کنم و بهترین راه نجات را در این دیدم که سختی و درد را کنار بزنم و کتاب بنویسم.

انتشارات به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) چاپ دوم کتاب «روش‌های حل تعارض در روابط همسران» به قلم روح‌الله شمسا و زهره حسینی را روانه بازار کتاب کرد.

مجموعه غزل‌های حسین دهلوی با نام «دل‌بستگی» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

مدیرعامل انتشارات به نشر می گوید: زنان این سرزمین در مقابل کشف حجاب رضاخانی به مبارزه برخاستند و سال‌ها خانه نشینی و حتی مبارزه تا پای جان برای حفظ چادر را تجربه کردند.

پرویز گفت: شما وظیفه تان را در حوزه دفاع مقدس زمانی انجام داده اید که آگاهی فرزندان تان هم نسبت به دفاع مقدس به همان اندازه‌ای باشد که شما هم نسبت به آن آگاه بودید.

به منظور افزایش همکاری‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، اشتراک منابع اطلاعاتی و تجربیات فیمابین، تفاهمنامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و جمعیت هلال احمر به امضا رسید.