شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

مدیر کل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاونان و مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تعامل و همکاری وزارت فرهنگ با مجلس شورای اسلامی به مجلس می‌روند.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در گفتگو با رایزنان فرهنگی سفارت‌های خارجی در ایران گفت: در سال گذشته بیش از 60 کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا کرده بودند.

هجدهمین اثر ناصر پروانی با عنوان مجموعه غزل «اشک‌های سوالی» توسط انتشارات گرایش تازه منتشر شد.

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح در آیین رونمایی از مجموعه هفت جلدی «زندگی» گفت: تکلیف روایت فتح تبیین مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس است.

«دانشنامه زندان سیاسی دوره پهلوی» توسط انتشارات سوره مهر در دو جلد با نگاهی به فضای آن روزها منتشر و راهی بازار نشر شد.

برگزیدگان چهاردهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فردا چهارشنبه 23 آذر معرفی می‌شوند.

دوازدهمین رمان کورمک مک‌کارتی با نام «استلا ماریس» منتشر شد.

مشهد کارگردان و نویسنده انقلابی گفت: کتاب «بابا رجب» یکی از کتاب‌های بسیار خوب برای ترویج سبک زندگی دینی و ثبت بخشی از خاطرات زندگی‌های شیرین دهه پنجاه و شصت است.

تسهیلات ویژه‌ای به تیم‌های برتر بوشهری برای آموزش تخصصی بازی‌سازی از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ارائه می‌شود.

چاپ هفدهم مجموعه رسائل مشهور به «کتاب الانسان الکامل» اثر عزیزالدین نسفی به تصحیح و مقدمه ماریژان موله توسط انتشارات طهور منتشر شد.

پیکرهای مطهر 57 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس روز پنجشنبه 24 آذر در مرز مهران مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.

مترجم کتاب «دیپلماسی فوتبال، روابط بین‌الملل و فوتبال» در نشست بررسی این‌کتاب گفت: فوتبال ارزش نمادینی است که بردها و باخت‌ها در آن معنا می‌یابد و دیپلماسی آن تابع نتایج نیست.

مشهد مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت خیرین باعث حرکت پرشتاب تر در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌شود.

اهواز - پیکرهای مطهر هفت شهید دفاع مقدس با استقبال فرماندهان نظامی و مدیران استانی از طریق فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی وارد اهواز شدند.

شبهه مشهور سال‌های اخیر این است که شیعیان در دوران معاصر به شهادت حضرت زهرا (س) اعتقاد پیدا کرده‌اند. کتابی از ابوالحسن البسیوی، فقیه اباضی مذهب قرن چهار هجری پاسخی به این شبهه است.

در طرح ملی «سکو»، از بازی‌سازان بازی‌های موبایلی حوزه کودک و نوجوان حمایت می‌شود.