شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» برای برگزاری یک مسابقه کاریکاتور فراخوانی را منتشر کرده که نشان از تکرار اشتباهات قبلی و تحرکات موهن در مورد مقدسات ملی و اسلامی ایران دارد.

سردار محمد باقری به دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت گفت: دفاع مقدس، ثمره آموزه‌ها و باورهای دینی و تمدنی برگرفته از تجربه تاریخی ملت بزرگ ایران است.

فرمانده کل سپاه گفت: در کتاب تاریخ همه چیز روشن است. ما نمی‌توانیم بدون شاهد مثال جوانانمان را به مقاومت ترغیب کنیم؛ سازش، تسلیم و تن دادن به دشمن ضامن سلامتی کشور و عزت و استقلال ما نیست.

خانه ادبیات مستقل افغانستان نشست «مسیح کلمات؛ اسطوره در شعر نو» با سخنرانی مریم یعقوبی را پنجشنبه 24 آذر در اصفهان برگزار می‌کند.

برگزیدگان دومین دوره جایزه شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در باغ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور سردار سلامی معرفی شدند.

دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کتابخانه ملی گفت: دبیرخانه این دوره از جشنواره، 97 اثر پژوهشی را دریافت کرده که بیشترین آثار مربوط به کتاب و پایان نامه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عضویت کتابداران کتابخانه‌های عمومی در صندوق اعتباری هنر خبر داد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: امروز در جنگ شناختی و جنگ روایت، پژوهشگران در خط مقدم مقابله با تحریف، روایت‌های جعلی و مخدوش هستند.

سه عنوان کتاب «سیب آخر»،«قهرمان به شکل خودم» و «مردی که زبان کبوترها را می‌دانست» توسط انتشارات راه یار به چاپ دوم رسیدند.

مجموعه‌داستان «یزله» نوشته سیروس همتی توسط انتشارات کتاب نیستان به بازار نشر عرضه شد.

مسابقه مجازی کتابخوانی «هشت بهشت» با محوریت کتاب «امواج اراده‌ها» توسط معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران جمعه این هفته 25 آذر برگزار می‌شود.

کتاب «شاعر مشتعل» مصاحبه تاریخ شفاهی با زنده‌یاد مظاهر مصفا، مصاحبه و تدوین پیمانه صالحی توسط کتابخانه ملی منتشر شد.

قاسم صفایی نژاد مدیر انتشارات علمی و فرهنگی شد. او از سال 98 تاکنون مدیر نشر صاد بوده و پیشتر سابقه مدیریت بر انتشارات جام جم را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

یک نویسنده می‌گوید بازی درمانی یکی از روش‌های مؤثر در درمان مشکلات رفتاری و روانی کودکان است؛ بطور کلی در خلال بازی می‌توان به بسیاری از ویژگی‌ها، مسائل و رشد کودک پی برد.

مجید رزازی نویسنده کتاب «کارگاه نثر رسانه»، سال‌های طولانی در عرصه رسانه اشتغال داشته و سالیان سال در تحریریه مطبوعات بعنوان خبرنگار، گزارشگر، دبیر سرویس و عضو شورای سردبیری فعال بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی «محمدعلی مقدسیان» را به عنوان مدیرعامل خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) و عضو هیأت مدیره این خبرگزاری منصوب کرد.