شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

سارا عرفانی داور بخش ادبیات داستانی جشنواره انسان تمام گفت: داستان دینی فرقی با داستان‌های دیگر ندارد. ما اصلاً نباید اسیر محتوا شویم و بگوییم که من می‌خواهم یک داستان پیام‌محور بنویسم.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، طی پیامی درگذشت بهزاد غریب پور را تسلیت گفت.

علیرضا فیصلی در آئین نکوداشت منوچهر اسماعیلی گفت: در این سال‌ها که با اسماعیلی دوستی داشتم، همواره دیده‌ام که عشق را به عنوان عنصر هستی‌بخش در وجود خود، اشعار و آثارش داشته است.

کتاب «افسون انرژی» نوشته محمد مهدی دوستی توسط نشر نو اندیش به چاپ پنجم رسید.

رئیس حوزه هنری، طی پیامی درگذشت مؤلف مطرح اسطوره‌شناسی غلامرضا معصومی را تسلیت گفت.

زرندیه - مدیرکل دفتر امورچاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر شرایط را یکی از مشکلات صنعت چاپ کشور دانست و گفت: یک زمان مشتری به دنبال چاپ بود اما امروز چاپ به دنبال مشتری است.

انتشارات نقد فرهنگ کتاب «ادراک معقولات در نسبت با جهان واقعی: معقول اول، ثانی فلسفی، ثانی منطقی» نوشته حسین یزدی را منتشر و راهی بازار نشر کرد.

آئین پایانی دومین دوره جشنواره ملی افتخار من، فردا دوشنبه 28 آذر با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کتاب «جنگ خلیج‌فارس» با ویرایش الکساندر کرودن با ترجمه فاطمه شاداب توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

پیکر مطهر بسیجی شهید سلیمان زارع با انجام آزمایش DNA تفحص و شناسایی شد.

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اعلام کرد برای برگزاری رویداد مد و لباس، ثبت نام در سامانه جامع طراحان ضروری است.

کتاب «خداحافظ پدرخوانده: درنگی بر شش رمان جهانی و نگاهی به داستان‌نویسی ایرانی» اثر علی اصغر شیرزادی توسط نشر خزه منتشر شد که یکی از مباحث آن نقد اسطوره‌سازی از جلال آل احمد است.

کتاب «جامعه پلتفرمی؛ ارزش‌های عمومی در جهان متصل» با ترجمه پدرام الوندی و سعیدی فراهانی توسط نشر همشهری منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «دیالکتیک و امید» شامل مقالاتی از ارنست بلوخ با مقدمه‌ای از داگلاس کلنر و هری اوهارا به ضمیمه گفت‌وگوی میشل لووی با بلوخ با گزینش و ترجمه شروین طاهری توسط نشر افکار منتشر شد.

پادگان ابوذر به قدری بمباران شده بود که آسمان آبی مثل زمین پادگان سیاه شده بود. حاج حسین همدانی همان جا گریه اش گرفت، او ماه‌ها همه چیز را برای یک عملیات در سومار آماده کرده بود.

اهواز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی آغاز به کار کرد.