شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

رمان «نت آب» نوشته شقایق آرزه توسط انتشارات آداش منتشر و راهی بازار نشر شد.

«داستان ثلاث باباجانی» مجموعه داستان ویژه نوجوانان نوشته گروه نویسندگان توسط نشر گویا منتشر شد.

لیندا زگزبسکی در کتاب «الگوگرایی در اخلاق» که با ترجمه امیرحسین خداپرست توسط نشر کرگدن منتشر شده، این نکته را بحث می‌کند که اساساً پایه همه مفاهیم اخلاقی شخص فضیلت‌مند است.

محتوا، متن و فصل‌نامه‌های کتاب «نگاه اول به نظریه ارتباطات» به گونه‌ای تنظیم و تدوین شده است که می‌توان آن را به یقین نوعی درس نامه نظریات ارتباطات: تبیینی و تفسیری تلقی کرد.

بازار خاطره‌نویسی و انتشار کتاب‌های زندگینامه‌ای به ویژه از سوی چهره‌های مشهور عرصه هنر و ورزش و سیاست در سال 2022 نیز مانند همیشه داغ بود.

چاپ دوم مجموعه داستان «کلیسای شیطان» نوشته ماشادو د آسیس و ترجمه عبدالله کوثری توسط نشر مد منتشر شد. این نویسنده پدر داستان کوتاه مدرن در برزیل است.

نشر مرکز ترجمه رضا ولی‌یاری از «تاملات نابهنگام» نیچه را منتشر و راهی بازار نشر کرد.

یازدهمین شماره فصلنامه از فصلنامه «شمیره» در هرات با یاد محمداعظم رهنورد زریاب منتشر شد.

جاپ پنجم کتاب «به بلندای آن ردا» اثر سید علی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شد.

زندگی کردن مافوق توانایی‌های خود و امید بستن به عوامل برتر از شایستگی شخصی، روحیه غالب اعضای طبقه متوسط در کشورهای توسعه نیافته است، برای همین این طبقه به جای پس انداز بلیط بخت آزمایی میخرد.

معرفی برگزیدگان جایزه شهید سلیمانی و درگذشت بهزاد غریب‌پور از جمله اخبار مهم هفته گذشته در حوزه کتاب و ادبیات است.

مادر بزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها روز سه شنبه 22 آذر در برنامه «شیرین سخن» خانه فرهنگ تلاش برای کودکان قصه گویی کردند.

کتاب «فاتحان آسمان» روز یکشنبه 27 آذر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقد می‌شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: وقتی با دقت به مسائل نگاه کنیم پرسشگری ایجاد می‌شود و امروز هدف کانون پرورش فکری فراهم‌سازی این مسیر برای کودکان و نوجوانان است.

مدیرعامل انجمن فرهنگی زنان ناشر گفت: از آنجا که بخش عظیمی از هزینه‌های چاپ کتاب، متعلق به کاغذ است، زمانی که کاغذ حمایتی به آن کتاب تعلق می‌گیرد، در کاهش قیمت تمام شده کتاب موثر است.

کتاب «به توان شانه هایت» شامل خاطرات شفاهی طاهره غفوری با تحقیق ستاره زارعی و تدوین منیا حاجی حبیب زاده توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.