شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کتاب «کیمیاگر جان: گفت‌وگو با دکتر فریدون علاء بنیان‌گذار سازمان انتقال خون ایران» توسط نشر اختران منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «هنرهای اسلامی؛ ادبیات، موسیقی، نمایش، تجسمی - هنر در دانشنامه بریتانیکا 4» با ترجمه ولی‌الله کاووسی توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر منتشر شد.

آئین نکوداشت منوچهر اسماعیلی همراه با مراسم رونمایی از کتاب «اشعار نقطه غم» برگزار می‌شود.

کتاب «مدرنیته شهری و آسیب‌هایش» نوشته ناصر فکوهی توسط نشر همشهری منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «روانشناسی سیاسی پادشاهان قاجاری» تالیف ابراهیم برزگر توسط سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی روانه بازار نشر شد.

انتشارات گیلگمش چاپ دوم کتاب «زایش تابلو: فرانقاشی در آغاز دوران مدرن» نوشته ویکتور یرونیم استویکیتسا و ترجمه فریده فرنودفر را منتشر شد. چاپ اول این کتاب بهار امسال منتشر شده بود.

بنیاد سعدی به مناسبت هفته پژوهش، کارت تخفیف 50 درصدی ثبت نام در دوره تربیت مدرس مجازی برای بازدید کنندگان غرفه این بنیاد در نمایشگاه بین المللی دستاوردهای پژوهش و فناوری در نظر گرفته است.

کتاب «زندگی در روایت؛ پل آستر در گفت‌وگو با آی بی زیگومفلت» با ترجمه شهرزاد لولاچی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

صیانت از مصالح عالیه کودکان، مهمترین مبنای حقوق کودک و ابدیت‌بخشیدن به حقِ دارا بودن از حق برای کودکان و توانمندسازی خانواده‌ها از مهمترین اهدافِ خاص نظام‌های حقوقی است.

کتاب «دیپلماسی نفوذ؛ نگاهی به تجربه دیپلماسی عمومی آمریکا در عراق» توسط نوید کمالی و اشکان پیرزاده تالیف و منتشر شد.

کتاب «بانوی بانوان جهان» نوشته علی دوانی توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل به چاپ سوم رسید.

آثار مکتوب شهیدآیت‌الله دستغیب در نمایشگاه کتاب «اسطوره یقین» واقع در کتابخانه تلاش معرفی می‌شود.

نویسنده کتاب «چمدان‌های باز» می‌گوید وطن مانند خانواده است و هرچقدر که بد باشد، فرد نمی‌تواند از آن جدا شود. وطن چیزی نیست که فرد بخواهد پل‌های برگشتن به سمتش را خراب کند.

حسن مختار زاده طلبه‌ی شهید در 21 سالگی پس از جراحت‌های وارده بر اثر درگیری با اغتشاشگران به شهادت رسید.

اجرای قدیمی خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار از مرحوم اسفندیار قره‌باغی با موضوع انقلاب اسلامی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

کارگاه قصه گویی «بانوی یاس و یاسین» به مناسبت دهه اول ایام فاطمیه در خانه فرهنگ تلاش برگزار می‌شود.