یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در نشست مشترک خود با 60 رایزن فرهنگی ایران در خارج از کشور بر تجهیز و تسلط سربازان جبهه فرهنگی به فناوری‌های نرم تاکید کرد.

«عروسک‌های انگشتی» روزهای دوشنبه مردادماه امسال توسط فرهنگسرای اخلاق به کتابخانه اخلاق می آیند.

«پرستار بچه؛ تابستان‌های من با یک قاتل زنجیره‌ای» اثر لیزا رادمن و جنیفر جردن و ترجمه حسین مسعودی آشتیانی توسط انتشارات کراسه منتشر شد.

چندی پیش با اعلام این که جایزه کاستا دیگر اهدا نمی‌شود، یک پایان شوک‌آور برای یک جایزه ادبی مهم بریتانیا رقم خورد، اما این تنها آغاز راهی بود که در یک ماه اخیر ادامه داشته است.

وزیر کشور، قدرت فرهنگی را یکی از مولفه های امنیت ملی برشمرد و گفت: رایزنان فرهنگی با افشای روایت‌های دروغین و تلاش برای تبیین واقعیت‌های موجود، چهره واقعی غرب را به جهانیان نشان دهند.

سمیه عالمی گفت: تجربه‌هایی زیستی، ذخایر عاطفی و درک‌های احساسی نویسنده اجزای اجتناب ناپذیر آثار او هستند و باید بگویم هسته اصلی و دال مرکزی این رمان یک تجربه شخصی است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور پیامی زهرا جعفری را به عنوان مشاور رسانه‌ای خود معرفی کرد.

نخستین جلسه از حلقه ادبی «پنجره» پس از همه‌گیری کرونا دوشنبه سوم مرداد در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد و جمعی از شاعران جوان به شعرخوانی پرداختند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شبکه نمایش خانگی در تقویت بخش مهمی از اقتصاد فرهنگ و هنر نقش آفرینی می‌کند و به همین خاطر باید حمایت شود.

رمان «بنفش مایل به لیمویی» نوشته یاسمن خلیلی فرد فردا پنجشنبه 30 تیر توسط انتشارات ققنوس رونمایی می‌شود.

در صد و چهارمین شماره «ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی حلقه وصل»، موضوع بازی مورد بررسی قرار گرفت.

کتاب «مهدی موعود» شامل ترجمه علی دوانی از جلد سیزدهم بحارالانوار به زودی توسط انتشارات کتاب جمکران راهی کتابفروشی‌ها می‌شود.

مراسم رونمایی از پوستر بیستمین «جشنواره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس» روز شنبه اول مرداد در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی مطالعات صلح ایران در نشست نسبت میان دیپلماسی صلح و پهلوانی گفت: فرهنگ پهلوانی در تولید ادبیات صلح می تواند موثر باشد.

امید کوره‌چی در نشست رونمایی کتاب «ناکجاآباد» گفت: هیچ‌کس بی‌نیاز از نقد نیست. حتی بزرگترین نویسنده‌های جهان پیوسته خودشان را در معرض نقدهای تند قرار می‌دهند.

مشاور وزیر ارشاد در گرامیداشت زنده‌یاد محمدرضا اکبری گفت: درزمان همه‌گیری کرونا، دو گروه بسیار پای کار بودند؛ یکی کادر درمان ودیگری اهالی رسانه که دوشادوش با این‌بیماری جنگیدند.