دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

دو کتاب «قابیل فراموش نمی‌شود» و «مادام محبوبا» در حوزه عفاف و حجاب توسط انتشارات جمکران منتشر و رونمایی شدند.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: چرا سهرورد همچون قونیه قطب و قبله عاشقان عرفان نشود درحالی که بر روح و روان مولانا مؤثر بوده است.

وزیر ارشاد گفت: بر اساس آیین نامه بند ز تبصره 9 لایحه بودجه تصویب شد دو درصد از مجموع اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به حوزه فرهنگ اختصاص داده شود.

اسماعیل امینی گفت: شاعر کتاب «ضمیر متصل»، دغدغه این را نداشته که طرف کسی را بگیرد، بلکه در این اشعار، طرف انسان است و انسان و عواطف انسانی برای شاعر اصالت دارد.

رئیس فرهنگسرای خاوران گفت: سوگواره آئینی «بلندا»، موقعیتی برای تشکیل هویت هیئتی نوجوان شهر تهران است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با انتشار پیامی درگذشت حبیب الله صادقی را تسلیت گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از ویژندهای برتر سبک پوشش نمایشگاه ایران ویژند، گفت: باید شرایط به وجود بیاید که لباس مناسب و عفیف ایرانی به دست مخاطب برسد.

مشهد رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از 24 تیر آغاز و تا 20 مرداد ادامه دارد.

رضا امیرخانی گفت: خسرو باباخانی یک نویسنده است و نویسنده‌ای که مستندنگاری می‌کند، موجب توسعه کشور است. اگر می‌خواهیم بدانیم در آینده چه می‌خواهیم انجام دهیم، باید مستندنگاری کنیم.

رمان «الف / یا» نوشته رضا علی‌پور با ترجمه محمدرئوف مرادی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

چاپ دوم کتاب «جایگاه اشهد ان علیا ولی الله در اذان» نوشته سیدعلی شهرستانی با ترجمه سیدهادی حسینی توسط انتشارات دلیل ما منتشر شد.

دبیر کمیته صنعت کارگروه مد و لباس گفت: ایران ویژند، نمایشگاهی است که استعدادهای صنعت پوشاک را کشف می‌کند تا در نهایت شاهد ویترین مناسبی از این صنعت در کشور باشیم.

ظل السلطان در نخستین دیدار با سیدجمال الدین اسدآبادی نامه‌های ناصرالدین شاه را که در آن دستور اکید به تخریب ابنیه دوران صفویه داده شده بود، نشانش می‌دهد.

همزمان با سالروز عملیات مرصاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توافق‌نامه همکاری امضا کردند.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را منصوب کرد.

معاون بین‌الملل دفتر نشر انقلاب اسلامی گفت: تبیین و صدور مفاهیم معنوی انقلاب اسلامی در خارج از کشور باید با ذائقه و زیست بوم ملت‌های میزبان همخوانی و تناسب داشته باشد.