دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

برای حمایت از کتاب و کتابخوانی به سیاست‌ها و قوانین حمایتی نیازمندیم. این حمایت‌ها هر چند که در شعار قابل توجه است ولی در عمل به نسبت سایر صنایع کشور، ناچیز است.

در شماره جدید ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» الزامات و چالش‌های تحقق انقلاب معدنی ایران توسط مدیران و صاحب‌نظران این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

کتاب «سلطنت مشروطه در فرانسه: 1814-1848» نوشته پملا پیلبیم و ترجمه بابک محقق توسط نشر نی منتشر شد.

قاتلان اسرائیلی در جریان انتقام از واقعه المپیک مونیخ، یک‌مترجم و یک‌خدمتکار استخر را در ایتالیا و نروژ به‌جای فرماندهان مقاومت فلسطین ترور کرده و موجب آبروریزی برای رژیم صهیونیستی شدند.

‌رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین افتتاحیه بیستمین رویداد «عطر سیب» گفت: هویت تهران به عزاداری سیدالشهدا (ع) گره خورده است. این هویت و شناسنامه تهرانی‌هاست.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: یکی از ابزارهای داعش این بود که در فضای مجازی کار می‌کرد و کسانی که مدعی حقوق بشر هستند برای انجام هرکار خشنی به این‌گروه میدان می‌دادند.

نصر در وبینار اهمیت شیخ صفی الدین در تاریخ ایران گفت: طریقت صفویه نه تنها تاریخ سیاسی - اجتماعی ایران را به کلی متحول کرد و برای نخستین بار پس از انقراض ساسانیان، به ایران وحدت سیاسی بخشید.

سید علی میرافضلی، کارشناس و پژوهشگر ادبیات در جلسه نقد و بررسی مجموعه رباعی‌های «اندوه من از خودم کهنسال تر است» گفت: شاعری برنده است که تمایز واضحی در اندیشه و زبان شعر داشته باشد.

سیصد و سی و هفتمین برنامه شب خاطره با روایت آزادگان دفاع مقدس پنجشنبه 6 مرداد در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

هفتصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور وزیر فرهنگ و تجلیل از راننده تاکسی امانتدار تهرانی برگزار شد.

هیأت نظارت بر مطبوعات ضمن تذکر به روزنامه‌های هم‌میهن و ابتکار به دلیل انتشار تصاویر دلخراش و غیر واقعی از سیلاب رودبال اعلام کرد رسانه‌ها از انتشار تصاویر دلخراش یا غیرواقعی خودداری کنند.

رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در 60 کشور جهان، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه 4 مرداد با حضور مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

ایستگاه مشاوره و کارگاه «سواد بازی‌های رایانه‌ای» توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

فراخوان مقالات همایش ملی «بنیادهای فلسفی علوم انسانی و اجتماعی (1)؛ مبانی انسان‌شناختی» که دهم بهمن 1401 برگزار می‌شود، منتشر شد.

هیئت‌داوران دومین دوره جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من» پس از مطالعه آثار دریافت شده، نامزدهای هر بخش را معرفی کردند.

دو کارگاه ویژه ادبیاتی با هدف ترویج امید بخشی از جمعه 7 مرداد در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.