دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

انتشار تصاویر دلخراش و غیرواقعی از سیل استهبان در روزنامه‌های هم‌میهن و ابتکا، تذکر هیأت نظارت برمطبوعات را درپی داشت اما نوشداروی بعد مرگ سهراب و اکتفا به تذکر چقدر در درمان عارضه موثراست؟

مدیر غرفه کتاب در بیستمین نمایشگاه «عطر سیب» گفت: بیش از 500 عنوان کتاب تخصصی در حوزه‌های محرم و در قالب‌های شعر آئینی، رمان، نوحه، مقاتل و... به مخاطبان عرضه می‌شود.

سیزدهمین شماره مجله «خردورزی» توسط مؤسسه فرهنگی هنری شناخت منتشر شد و روی پیشخان آمد.

چهل و دومین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «سرو» با عنوان «عزای تو حماسه است» توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.

همزمان با برگزاری دومین ایستگاه سواد بازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، ایستگاه های سواد بازی مناطق 22 گانه شهرداری تهران با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افتتاح شد.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: مواجه با پوشاک و مانتوهای نامطلوب به لحاظ فرهنگی ممکن نیست مگر اینکه تولید کنندگان ایرانی‌اسلامی بتوانند به بازار برگردند.

رضا اسماعیلی در نشست «داستان و آرمان» فرهنگسرای اندیشه گفت: آثار ادبی بسیار کم و انگشت‌شماری درباره منافقین وجود دارد و نگاه مصلحت‌اندیشانه دلیل این موضوع است.

همایش ملی «بزرگداشت شیخ اشراق» توسط معاونت پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با همکاری ستاد ملی بزرگداشت سهروردی با حضور جمعی از استادان و پژوهشگران کشور برگزار می‌شود.

دبیر شورای علمی کنفرانس «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» گفت: نظام حقوقی ما عقب‌افتادگی جدی درحکمرانی سایبری دارد و دچار سکوت‌های مبهم وچالش برانگیزی‌ست.

چهل‌ویکمین فهرست لاک‌پشت پرنده روز جمعه 7 مرداد رونمایی می‌شود.

مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشست تخصصی نگاهی راهبردی به زن و خانواده در برنامه هفتم توسعه را پنج‌شنبه 13 مرداد میزبانی می‌کند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در نشست هم اندیشی جمعی از اساتید شعر و ادب گفت: هویت ایرانی و میراث فرهنگی ما با تلاش نویسندگان و شعرا حفظ شده است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر حسب آن چه در اساسنامه آن وجود دارد، ودیعه مقام معظم رهبری است.

کتاب‌خوانی یک نیاز مسلم انسانی است که دلایل و ضرورت‌های آن جنبه‌های متفاوت زیادی از شخصی تا اجتماعی دارد و البته هیچ ارتباطی با شرایط اقتصادی و مالی پیدا نمی‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در حال حاضر سفارتخانه یا دفتر کنسولی در عربستان نداریم؛ در صورتی که حمایت کنسولی محقق شود، منعی برای سفرهای عمره وجود ندارد.