دوشنبه 16 مهر 1403

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان - ایرنا - زردشدن وضعیت سمنان در شرایط کرونا، بستری بودن 40 نفر به خاطر کرونا، افتتاح ساختمان انتقال خون شاهرود، اقامه نمازعید فطر در شاهرود و میامی، و ثبت 14 وقف جدید، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از سوم تا دهم خرداد 99) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اجتماعی

علیرضا آشناگر استاندار سمنان روز شنبه با اشاره به کاهش ابتلا و کنترل مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان، به رسانه ها گفت: استان سمنان در زمینه شیوع کرونا، به مرحله کنترل و مهار رسیده و اکنون در وضعیت زرد قرار دارد.

ناصر سلمانپور معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود عصر شنبه گفت: واژگونی خودروی سواری پژو 206 در کیلومتر20 محور زمان آباد - بردسکن، چهار کشته و یک مجروح برجا گذاشت.

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شامگاه شنبه گفت: شهرستان های شاهرود و میامی در فهرست شهرستان های سفید در زمینه شیوع بیماری کرونا قرار گرفتند.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر، گفت: تعداد بستری شدگان کرونا با وجود سرعت انتشار بالای بیماری در بیمارستان‌های استان از مرز 520 نفر فراتر نرفت و اکنون نیز فقط 40 نفر در مراکز درمانی استان به علت ابتلا به این ویروس بستری هستند.

ساختمان انتقال خون شاهرود روزچهارشنبه با حضور پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور افتتاح شد.

وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: 52 بهبودیافته از کرونا با اهدای پلاسما و مشارکت در پویش شکرانه سلامت در مقابله با این ویروس در استان سهیم شدند.

رضا ممتحن مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان روز شنبه به ایرنا گفت: 670 میلیارد ریال از مطالبه موسسه‌های درمانی و تشخیصی استان، طرف قرارداد با بیمه سلامت، بابت هزینه ارائه خدمات درمانی مربوط به سال 98 پرداخت شد.

سرهنگ تقی کبیری رییس پلیس راه استان سمنان شامگاه یکشنبه گفت: 6 نفر بر اثر تصادف‌های 24 ساعت گذشته در محورهای این استان جان باختند.

سرهنگ دوم حسین عجم فرمانده انتظامی میامی شامگاه یکشنبه گفت: با تلاش نیروهای پاسگاه انتظامی کالپوش، 15 تن کود شیمیایی اوره خارج از شبکه رسمی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

مهدی امین معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: پیکر غرق شده در رودخانه ارتفاعات بنه کوه گرمسار این استان صبح امروز سه‌شنبه پیدا شد.

مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پنج‌هزار و 28 نفر سال گذشته برای انجام معاینه‌های بالینی به دلیل نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

فرهنگی

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان روز شنبه گفت: نیروگاه خورشیدی 40 کیلوواتی حوزه علمیه دامغان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 290 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

ابوالقاسم کربلایی غلامی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز شنبه به رسانه ها گفت: 2 حفار غیرمجاز در سمنان هنگام حفاری برای کشف اشیای عتیقه دستگیر شدند.

نماز عید سعید فطر روز یکشنبه با رعایت کامل نکات بهداشتی در برخی مسجدهای شاهرود و میامی برگزار شد.

فاطمه منصوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان روز دوشنبه به ایرنا گفت: 39 هزار و 68 نفر در استان سال گذشته تحت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند.

مهدی قاسمی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مطابق مصوبه‌های بخش میراث فرهنگی در سفر دور دوم رئیس جمهوری به استان سمنان، 20 میلیارد ریال اعتبار به منظور ساماندهی و مرمت تپه حصار درنظر گرفته شد که هم‌اکنون تخصیص یافته است.

فاطمه منصوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان روز سه شنبه به رسانه‌ها گفت: مربیان و مهارت‌آموزان استان، به منظور مشارکت در مهار کرونا، تاکنون بالغ بر 300 هزار عدد ماسک، 600 دست لباس ایزوله پرستاری و کلاه با نظارت بهداشتی تولید کردند.

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق ابلاغ وزارت آموزش و پرورش، امتحانات نهایی پایه نهم متوسطه به صورت حضوری از 10 تا آخر خرداد برگزار می‌شود ولی سووالات و زمان برگزاری امتحانات به صورت هماهنگ استانی نیست.

ابوالقاسم کربلایی غلامی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: سه حفار غیرمجاز هنگام تلاش برای دستیابی به اشیای عتیقه در گرمسار دستگیر شدند.

رضا نقدی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس 10 رشته برای سال تحصیلی 1400 - 1399 در این دانشگاه موافقت کرد.

حمید رضا حسنی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان این که افزون بر هفت هزار تن در تعطیلات عید سعید فطر در این شهرستان اقامت کردند، گفت: این تعداد اقامت به خاطر وضعیت سفید این شهرستان از لحاظ شیوع کرونا به ثبت رسید.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عصر چهارشنبه به رسانه‌ها گفت: شهروندان نیکوکار استان 14 وقف به ارزش 44 میلیارد ریال در سال 99 ثبت کردند.

اقتصادی

محمد فروهر معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز شنبه به رسانه ها گفت: 20 درصد ماده معدنی کرومیت کشور از هفت معدن این استان تولید و تامین می‌شود.

علینقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: 285 میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری به این استان برای سال 99 درنظرگرفته‌شد.

علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت فروسیلیس ایران در سمنان افزود: سمنان به عنوان قطب تولید فروسیلیسیوم کشور، سالانه 25 هزار تن از این ماده را با عیار 75 درصد فرآوری و تولید می‌کند.

علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ذخیره‌گاه‌های جنگلی این استان به منظور کوتاه کردن دست سودجویان و حفظ ذخیره‌گاه تعیین حدود می‌شوند.

گلچهره محمد محمدی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار شاهرود روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 37 واحد راکد این شهرستان در سال گذشته با پیگیری ستاد حمایت از واحدهای تولیدی شاهرود به چرخه تولید بازگشت.

*س_برچسب‌ها_س*