یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

مهندسی جدید در حمل و نقل پایتخت / بازگشت مینی بوس ها به سامانه اتوبوسرانی تهران!

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
مهندسی جدید در حمل و نقل پایتخت / بازگشت مینی بوس ها به سامانه اتوبوسرانی تهران!

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: شروع مهندسی خطوط اتوبوسرانی از اول تیرماه و با جابه‌جایی تعدادی از اتوبوس‌های ایستگاه‌های کم تردد و کم مسافر انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره وضعیت شرایط اورهال اتوبوس‌های پایتخت، گفت: اورهال و بازسازی اتوبوس‌ها طبق برنامه تا ابتدای مهرماه انجام خواهد شده و قبل از بازگشایی مدارس قریب 500 دستگاه اتوبوس از بخش ملکی یعنی اتوبوس‌های شهرداری بهسازی و نوسازی می‌شود. همچنین در تلاش هستیم تا 500 دستگاه از اتوبوس‌های بخش خصوصی را با یارانه‌ای که می‌دهیم بازسازی کرده و وارد ناوگان کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در سال جاری برنامه‌ای برای تغییر خطوط اتوبوس در پایتخت وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: برای مهندسی خطوط هم برنامه‌ریزی‌هایی کردیم؛ شروع مهندسی خطوط از اول تیرماه و با جابه‌جایی تعدادی از اتوبوس‌های ایستگاه‌های کم تردد و کم مسافر انجام می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه در این ایستگاه‌ها به جای اتوبوس از مینی‌بوس استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: 62 دستگاه مینی بوس را وارد ناوگان مهندسی خطوط می‌کنیم و 57 دستگاه اتوبوس را به خطوط پرمسافر منتقل می‌کنیم، اینگونه سرفاصله‌ها در خطوط پرتردد کمتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: تا پایان سال با مهندسی خطوط 300 دستگاه اتوبوس را به خطوط پرتردد جابه‌جا می‌کنیم.

وی در پایان نوید ورود 3000 دستگاه اتوبوس در سال جاری را به ناوگان اتوبوسرانی داد و گفت: به شرط تامین منابع اعتباری در نظر داریم که 2000 اتوبوس تولید داخل و 1000 دستگاه اتوبوس خارجی را به خطوط اتوبوسرانی پایتخت اضافه کنیم.

منبع: شهر