یک‌شنبه 8 مهر 1403

موج بازداشت مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در امارات

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
موج بازداشت مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در امارات

تهران - ایرنا - منابع حقوق بشری سه‌شنبه اعلام کردند که مقامات اماراتی در ساعات گذشته افراد زیادی که مخالف توافق ننگین میان امارات و رژیم صهیونیستی بودند، بازداشت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری "العهد"، برخی منابع حقوق بشری که به نامشان اشاره نشده است، به پایگاه "امارات لیکس" گفته‌اند که شماری از شهروندان اماراتی که بازداشت شده‌اند، در مجالس خصوصی درباره توافق ابوظبی و تل‌آویو صحبت کرده‌اند و و مواضع مخالف خود علیه این توافق عادی سازی در شبکه‌های اجتماعی را اعلام کرده‌اند.

این منابع همچنین اعلام کردند که ده‌ها شهروند دیگر کشورهای عربی شامل فلسطینی‌ها و اردنی‌های مخالف توافق عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی نیز بازداشت شدند، افردی که نارضیتی خود را نسبت به توطئه امارات در نابودی آرمان ملت فلسطین و عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام کردند.

براساس گزارش این منابع، دستگاه امنیتی امارات پس از توافق عادی‌سازی با اسرائیل، هسته‌های اطلاعاتی و امنیتی خود را فراخواند تا فورا این اعتراضات را سرکوب و موجی از ارعاب را برای جلوگیری از هرگونه شکل‌گیری هسته اعتراضی به این توافق ایجاد شود.

با وجود به راه افتادن موجب سرکوب و اختناق، اما اماراتی‌ها نارضایتی خود را از این اقدام ابراز داشته و آن را یک برگ سیاه در تاریخ درخشان امارات در قبال آرمان ملت فلسطین یاد کردند.

این بگیر و ببندها یک روز پس از آن اعلام می‌شود که «یوسی کوهن» رییس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) برای نخستین بار به طور علنی برای توافق در خصوص محل احداث سفارتخانه‌های دو طرف به ابوظبی سفر کرد.

همزمان با این سفر نیز " رؤوفین ریفلین" رئیس جمهوری رژیم صهیونیستی از محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی برای سفر به اسرائیل دعوت کرده است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات 23 مردادماه ماه موافقت خود را برای عادی‌سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو اعلام کردند، توافق‌نامه‌ای که اولین بار بین یک پایتخت کشوری در حوزه خلیج فارس و رژیم اسرائیل منعقد می‌شود.

اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با خشم گسترده مردم کشورهای عربی و سایر کشورهای مسلمان روبرو شده و در رسانه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشته است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*