سه‌شنبه 17 مهر 1403

موسوی: با قانون‌شکنی به جایی نمی‌رسیم باید گفتگو کرد / برخورد با تخلفات دانشجویی باید در چارچوب قوانین دانشگاه باشد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
موسوی: با قانون‌شکنی به جایی نمی‌رسیم باید گفتگو کرد / برخورد با تخلفات دانشجویی باید در چارچوب قوانین دانشگاه باشد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید نظام الدین موسوی در نشست پرسش و پاسخ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که با عنوان «صدای ما باشید» و از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، در پاسخ به اظهارات یک دانشجو در مورد مشکلات سیستان و بلوچستان گفت: اولین جایی که ما رفتیم با اینکه حوزه انتخابیه ما نبوده سیستان و بلوچستان بود جایی که شما می‌فرمایید تمساح...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید نظام الدین موسوی در نشست پرسش و پاسخ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که با عنوان «صدای ما باشید» و از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، در پاسخ به اظهارات یک دانشجو در مورد مشکلات سیستان و بلوچستان گفت: اولین جایی که ما رفتیم با اینکه حوزه انتخابیه ما نبوده سیستان و بلوچستان بود جایی که شما می‌فرمایید تمساح دست کودکان رو قطع می کند.

وی افزود: دو مدل به مسائل کشور نگاه کنیم، اینکه صفر و صد یا تک مولفه‌ای ببینیم ما رو به انحراف می‌کشاند. در کنار این تصاویر سیاه پیشرفت‌های بزرگی هم شده است. همان سیستان و بلوچستان را اگر با چهل سال قبل مقایسه کنید می‌بینید چه کارهایی انجام شده؛ البته هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم ولی خیلی کارهای زیادی انجام شده است.

موسوی بیان کرد: باید مسیر طی شده این 40 سال را به عنوان ناظر بی طرف بررسی کنیم و در کنار آن آسیب‌ها را در بیاریم.

موسوی افزود: تحریم‌های زیادی روی این کشور انجام شده. واقعیت موجود را ببینیم. اینها روی کشور اثر می‌گذارد. بخشی از مشکلات هم به‌خاطر سوء مدیریت است.

وی بیان کرد: واقعا مسئله الان ما حجاب نیست. هرچند نظر من احتمالا با نظر شما متفاوت است. اگر همه مسئله کشور را به حجاب خلاصه کنیم، بله اشتباه هست. اگر قانونی در این کشور داریم باید اجرا کنیم. در کشوری که دموکراسی هم وجود ندارد وقتی قانونی گذاشته می‌شود باید رعایت کنید. اگر قانونی را زیر پا بگذاریم در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست.

موسوی بیان کرد: کمتر مسئولی مثل نمایندگان بین مردم هستند. ما وقتی به حوزه انتحابیه خود سر می‌زنیم می‌بینیم که مردم چقدر از ما مطالبه دارند. خودتان را فقط مردم درنظر نگیرید. حجاب بحث شرعی است. قانونی که توسط همین مردم به رفراندوم گذاشته شده است می‌گوید که قانون نباید خلاف شرع باشد. ما درمورد ریز مسائل مردم و کشور اطلاع داریم.

وی اضافه کرد: در ماجرای هفت تپه هم ما در کنار مردم بودیم و حق را به حق دار رساندیم. ما واقعا جنگیدیم و اصلا راحت نبود. یک سال تمام دنبال آن بودیم. مخصوصا اینکه با آنها برخورد امنیتی نشود. کارگران هم با ما همراهی کردند و اغتشاش نکردند و با همراهی آنها حق به حق دار رسید.

موسوی تصریح کرد: راه حل مسائل کشور، رو در روی هم ایستادن و فحش دادن است یا در کنار هم بودن؟ با قانون‌شکنی به جایی نمی‌رسیم باید گفتگو کرد.

وی افزود: مساله ما الان حجاب نیست البته حجاب امر دینی و شرعی است. انتخاب خیلی از خانم های جامعه ایرانی، حجاب است.

وی افزود: الان که با توجه به شرایط کشور، قانون حجاب زیاد در جامعه رعایت نمی شود ولی بسیاری از بانوان حجاب خود را رعایت می کنند.

موسوی بیان کرد: برخورد با تخلفات دانشجویی باید در چارچوب قوانین دانشگاه باشد. 80 درصد حرف های خانم دانشجویی که در اینجا مطرح شد 80 درصد حرف های ما هم است؛ اگر چه شاید در مورد مسئله ححاب با هم اختلاف نظر داشته باشیم.