شنبه 15 اردیبهشت 1403

موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، مقام ارشد بهداشتی عراق از ابراز آمادگی بغداد برای کمک به زخمی شدگان غزه‌ای خبر داد. صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق از آمادگی کامل بغداد برای پذیرش مجروحان فلسطینی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی این کشور خبر داد. وی بیان کرد: بر اساس تصمیمات و دستورات دولت، وزارت بهداشت عراق برای پذیرش مجروحان فلسطینی چه در مراکز درمانی...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، مقام ارشد بهداشتی عراق از ابراز آمادگی بغداد برای کمک به زخمی شدگان غزه‌ای خبر داد.

صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق از آمادگی کامل بغداد برای پذیرش مجروحان فلسطینی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی این کشور خبر داد.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیمات و دستورات دولت، وزارت بهداشت عراق برای پذیرش مجروحان فلسطینی چه در مراکز درمانی دولتی و چه در بیمارستان‌های خصوصی از آمادگی کامل برخوردار است.

این در حالی است که پیش از این، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در 200 روز گذشته مرتکب 3025 مورد جنایت کشتار جمعی با 41هزار 183 شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکر‌های 34هزار 183 شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و 7000 نفر هنوز مفقود هستند. 77هزار 143 نفر هم مجروح شده‌اند.

14778 نفر از شهدا کودک هستند که 30 کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده اند و 9752 نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس 72 درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. 17هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آن‌ها را از دست داده اند.

485 نفر از شهدا کادر درمان و 67 نفر آن‌ها از نیرو‌های دفاع مدنی هستند.

در این مدت 140 خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.

11هزار زخمی برای دریافت مداوای لازم باید به خارج از نوار غزه اعزام شوند و 10هزار بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و به معالجه نیاز دارند.

یک میلیون و 90 هزار نفر از ساکنان نوار غزه به علت پیامد‌های ناشی از آوارگی به بیماری‌های مسری مبتلا هستند که 8000 نفر آن‌ها به عفونت کبدی دچار هستند.

60هزار زن حامله در نوار غزه به علت فراهم نبودن مراقبت‌های پزشکی در معرض خطر قرار دارند و 350هزار بیمار صعب العلاج به علت وارد نشدن دارو با مرگ مواجه هستند.

در 200 روز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از 5000 نفر بازداشت و ربوده شده‌اند که 310 نفر آن‌ها از کادر درمان و 20 نفر خبرنگار هستند.

از هفتم اکتبر گذشته تا کنون حدود 2 میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند و 181 مقر دولتی به صورت کلی، 103 مدرسه و دانشگاه به صورت کلی و 309 مدرسه و دانشگاه به صورت جزئی، 239 مسجد به صورت کلی و 317 مسجد به صورت جزئی و سه کلیسا از سوی اشغالگران هدف قرار گرفته و تخریب شده‌اند.

رژیم صهیونیستی 86هزار واحد مسکونی را به صورت کامل و 294هزار واحد مسکونی را به صورت جزئی تخریب کرده است به طوری که دیگر مناسب زندگی نیستند.

32 بیمارستان و 53 مرکز بهداشتی از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده و 160 مرکز بهداشتی و 126 خودرو امدادی هدف حمله اشغالگران قرار گرفته است.

206 مرکز آثار باستانی و میراث فرهنگی نوار غزه هم هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

در 200 روز گذشته بیش از 75000 تُن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته شده و خسارت مستقیم وارد شده به نوار غزه در برآورد‌های اولیه، بیش از 30 میلیارد دلار تخمین زده شده است.