دوشنبه 16 مهر 1403

مکارم شیرازی

مکارم شیرازی

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - آیت الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با وی، توصیه‌هایی در خصوص وضعیت معیشتی در جامعه و نیز روابط خارجی مطرح کرد.

خبرگزاری دانا

رفع مشکلات معیشتی و نگاه جدی به مسئله جمعیت دو خواسته اصلی مراجع عظام تقلید و علما از مجلس انقلابی بود که در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم در دیدار با رییس مجلس ضمن تاکید بر بهبود وضعیت معیشتی، مهار تورم، تصویب قوانین عادلانه و رفع فقر و افزایش رضایتمندی مردم نسبت به کاهش قدرت خرید مردم و روند پیری جمعیت کشور هشدار دادند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به قم با علما، فقها و مراجع عظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایسنا

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش مجلس و دولت برای سامان بخشیدن به مسائل اقتصادی، بخصوص عرصه‌هایی که به زندگی مردم بستگی دارد، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که سرمایه‌های غیرمولد در حوزه مسکن، مولد شود و به تولید مسکن بینجامد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر یک روزه خود به قم برای دیدار با علما، فقها و مراجع عظام، با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایسنا

دبیر علمی کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی بابیان اینکه جفای بزرگی در طول تاریخ در حق متخصصان و محققان شیعی رخ‌داده و مورد بی‌توجهی واقع‌شده‌اند، گفت: ملت ما با غافل شدن از پیشینه تاریخی خود در تولید علم دچار خودباختگی می‌گردد و نظرات تحمیلی را به‌سادگی خواهد پذیرفت؛ باید از این پدیده جلوگیری کرد.

خبرگزاری ایسنا

یک مرجع تقلید گفت: مسئله اتهام زنی به تشیع در این موضوع که چندان پیشگام در تعمیق و گسترش علوم اسلامی نبوده است ریشه تاریخی دارد.

خبرگزاری ایسنا

آئین گرامیداشت و رونمایی از مجموعه آثار کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با پیام آیت الله مکارم شیرازی در قم آغاز به کار کرد.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات کشور، گفت: مشکلات کشور از نبود امکانات نیست.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - آیت‌الله جعفر سبحانی با تاکید بر اینکه امر فرزندآوری در کشور مساله مهمی بوده و آمار آن بسیار پایین است، گفت: با این وضع ممکن است در 30 سال آینده میانگین جمعیت 75 ساله شود در حالی که مملکت باید جوان باشد تا مردم در میدان کار و تولید حاضر شوند و این موضوع صرفا با قانون درست نمی شود.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه اصلاح رویکرد مدیریتی کشور نیاز به ریل‌گذاری در مجلس دارد، گفت: در سال های بعد از انقلاب نیاز داریم مسیر مدیریتی را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم لذا باید به دردهای کلان کشور رسیدگی شود.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اولویت های نهاد قانونگذاری در کشور، کنترل رشد نقدینگی، اصلاح ساختار بودجه و بورس را از موضوعات مهم مجلس دانست.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) وحدت و همدلی سران دولت، مجلس و قوه قضاییه را نعمت بزرگ خداوند در این دوره دانست و گفت: دشمنان از اینکه سران قوا با هم همفکر و متحد هستند ناراحت است و ما باید از این نعمت الهی به خوبی بهره ببریم.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات را مورد توجه قرار داد و نسبت به وجود اجماع مسئولان برای حل مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد.

خبرگزاری مهر

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: بدون بازخوانی و آسیب شناسی سنت امکان نوسازی و مدرنیزاسیون وجود ندارد. یعنی جهان مدرن محصول گسست نیست که بلکه یک پیوستگی در تاریخ آنها وجود دارد.