دوشنبه 16 مهر 1403

مکارم شیرازی

مکارم شیرازی

وب‌گاه مشرق نیوز

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش فعالیت گروه‌های جهادی و مؤسسات خیریه، برخی به دنبال جمع‌آوری وجوه زکات فطره برای کمک‌رسانی به نیازمندان استان‌های مختلف هستند. اما آیا زکات فطره به آنها تعلق می‌گیرد؟

وب‌گاه فرارو

دفتر آیت الله العظمی خامنه‌ای: مکلف باید برای خودش و کسانی که نانخور او هستند برای هر نفر، یک صاع (تقریباً سه کیلوگرم) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت یا مانند این‌ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از این‌ها را هم بدهد، کافی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس مرکز موضوع شناسی احکام فقهی میزان فطریه 1401 را بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای قوت قالب برنج و گندم به ترتیب 150 و 40 هزار تومان اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم

تعدادی از فقها معتقد هستند کسی که تنها یک شب مهمان فردی شده، نان‌خور او محسوب نمی‌شود ولی برخی هم اعتقاد دارند در هر صورت میزبان باید فطریه مهمان را بپردازد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نماز عید فطر شکرگزاری از پروردگاری است که یک ماه فرصت بندگی و طاعت و عبادت خود را به مومنان داده و یکی از رسوم مورد اتفاق مذهب مختلف اسلام است اما در چگونگی خواندن آن نکاتی وجود دارد:

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در مورد محل اصلی مصرف فطریه باید به نظرات مراجع عظام تقلید مراجعه کرد که دو نظر را ارائه داده‌اند. فطریه را می‌توان در تمام هشت موردی که زکات مال در آن مصرف می‌شود پرداخت کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

دفاتر آیات عظام شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی در اطلاعیه های جداگانه‌ای اعلم کردند رویت هلال ماه شوال در غروب یکشنبه برای این مراجع تقلید ثابت نشده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مراجع عظام تقلید، نظر خود را درباره مبلغ و مقدار فطریه رمضان 1401 اعلام کردند.

وب‌گاه عصر ایران

مراجع عظام تقلید، نظر خود را درباره مبلغ و مقدار فطریه رمضان 1401 اعلام کردند.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری تسنیم

هر مسلمانی باید مبلغ یا مالی را که اسلام مشخص کرده، در روز عید فطر به قصد قربت پرداخت کند تا صرف رسیدگی به امور فقرا و دیگر موارد معین در فقه اسلامی شود.

خبرگزاری تسنیم

دفتر مراجع تقلید میزان زکات فطره در ماه رمضان سال 1401 را اعلام کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این بحث مطرح می‌شود که وضعیت رؤیت هلال به چه شکل خواهد بود؟ طبق نظر فلان مرجع چه روزی آغاز ماه مبارک رمضان خواهد بود و طبق نظر مرجع دیگر چه طور؟ البته این مسأله در پایان ماه مبارک رمضان شکل جدی تری به خود می‌گیرد؛ زیرا در آغاز ماه، نهایت این است که روز آخر شعبان را افراد روزه می‌گیرند حال یا جزء ماه رمضان خواهد بود یا این که روزه مستحب...

خبرگزاری مهر

حسب استفتاء از مراجع عظام، پرداخت فطریه برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از لحاظ شرعی مشکلی ندارد و مردم می توانند از این طریق به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کنند.