جمعه 31 فروردین 1403

بازخوانی سفر سیزدهم رئیس جمهور به قم

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
بازخوانی سفر سیزدهم رئیس جمهور به قم

بازخوانی سفر سیزدهم رئیس جمهور و هیئت دولت به قم از تصویب 147 مصوبه برای این استان حکایت دارد که پیگیری ها نشان دهنده این بوده تاکنون 647 میلیارد تومان از اعتبارات این سفر جذب شده است.

بازخوانی سفر سیزدهم رئیس جمهور و هیئت دولت به قم از تصویب 147 مصوبه برای این استان حکایت دارد که پیگیری ها نشان دهنده این بوده تاکنون 647 میلیارد تومان از اعتبارات این سفر جذب شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مهدی بخشی سورکی: مقصد سیزدهمین سفر استانی رئیس جمهور، قم بود در پی این سفر برخی از مطالبات مردمی در راستای رفع مشکلات استان و پیگیری پروژه‌های نیمه تمام از روزهای قبل سفر هیئت دولت به استان در خبرگزاری مهر منتشر شد که از جمله آنها می‌توان به موضوع توقف احداث فرودگاه قم با گزارشی تحت عنوان «بارقه‌های امید برای پرواز در فرودگاه قم در آستانه سفر رئیس جمهور» اشاره کرد.

«بلاتکلیفی طرح 50 ساله محله «جوی شور» قم، ضرورت تدوین سندی راهبردی با ضمانت اجرا برای توسعه قم، زیر ساخت‌های گردشگری توسعه یابد / کمبود فضای آموزشی در قم، سرانجام مونوریل قم در انتظار دستور رئیس جمهور، آنچه مردم قم از رئیس جمهور در سفر به شهرشان انتظار دارند، شهرستان جعفریه استان قم همچنان بدون درمانگاه»، از جمله مسائل مطرح شده در گزارش‌های تولیدی برای سفر رئیس جمهور به استان قم بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم روز پنجشنبه 9 دی 1400 وارد شهر مقدس قم شد. مراسم رسمی استقبال از رئیس جمهور در بدو ورود وی به شهر مقدس قم، با حضور آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه (س)، استاندار قم و شماری دیگر از مسئولان ارشد استان در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این سفر رئیس جمهور را همراهی کردند.

سفر رئیس جمهور به قم دو روزه بود و این سفر را می‌توان به دو بخش بررسی مشکلات استانی، دیدارها و جلسات و همچنین دیدار با تنی چند از مراجع عظام تقلید و نهادهای حوزوی می‌توان تقسیم کرد.

حجت الاسلام رئیسی در اولین سخنرانی در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به مشکلات استان قم تصریح کرد: من از زحماتی که برای این استان کشیده شده تشکر می‌کنم اما مشکلاتی در این شهر است که مردم قم را رنج می‌دهد.

وی اظهار داشت: قبل از اینکه به این استان سفر کنم تیمی از دولت به قم آمدند و مشکلات را بررسی و از دیدگاه مراجع، علما و مسئولین استانی بهره بردند.

رئیس جمهور افزود: مشکلاتی مثل فرودگاه قم در این شهر وجود دارد که با برنامه طراحی شده باید به سامان و نتیجه قطعی برسد. قم با 17 استان در ارتباط است و باید به این استان توجه خاص شود.

بازخوانی قول‌های اعضای کابینه در سفر به قم

عنوان مسئول مصوبه و وعده‌های سفر رئیس جمهور

در زمان کوتاهی مشکل فرودگاه قم به به نتیجه برسد

دولت برای افزایش ظرفیت مسکن در استان قم برنامه دارد

زمین‌های محصور توسط مؤسسات ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف شود

برای حل مشکل صنایع و واحدهای صنعتی کارگروهی با نظارت دولت شده تا واحدهای نیمه فعال و راکد به مدار تولید بازگردند

برای تأمین حق آبه های قم و دریاچه نمک به زودی کارگروهی تشکیل خواهد شد

وزیر راه و شهرسازی

عملیات احداث 5300 واحد مسکونی در این سفر آغاز خواهد شد

آزادراه سردار شهید سلیمانی از قم تا راهجرد به طول 75 کیلومتر تا پایان دولت تکمیل می‌شود

نهایی شدن راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان با سرمایه‌گذار خارجی چهار میلیون یوان

امکان راه‌اندازی قطار مسافربری بین قم - کاشان

وزیر صمت

تخصیص 60 میلیارد تومان برای بهسازی زیرساخت شهرک‌های صنعتی قم

اختصاص 3,000 میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های صنعتی استان قم

وزیر کشور

مونوریل جایگزین خط B مترو این استان می‌شود

برای تعیین تکلیف مونوریل قم نمی‌توان زمان خاصی اعلام کرد، در پی راه حل هستیم

تلاش می‌شود واگن برای تست گرم متروی قم فراهم شود

معاون رئیس جمهوری

در امور زنان و خانواده

اختصاص 20 میلیارد تومان برای تجهیز یک مجموعه ورزشی برای ورزش بانوان در قم

تصویب 17 میلیارد تومان برای راه اندازی مرکز مشاوره بانوان در قم

اختصاص 9 میلیارد تومان برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

تخصیص 6 میلیارد تومان نیز برای بازپروری زنان آسیب دیده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

اختصاص 150 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی استان قم

تقویت زیرساخت‌های مجموعه‌های متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قم

وزیر بهداشت، درمان

و آموزش پزشکی

اختصاص 90 میلیارد تومان برای تکمیل مرکز جامع سرطان

صدور مجوز بکارگیری 250 نیروی جدید

افزایش پهنه دانشگاه علوم پزشکی قم از 50 به 70 هکتار

تخصیص بودجه برای تکمیل بیمارستان حضرت معصومه (س) از طریق بنیاد برکت

اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پایگاه‌های شهروندی

تخصیص بودجه لازم برای راه اندازی مرکز انتقال خون پردیسان و خوابگاه دانشگاه

دیدارها و برنامه‌های رئیس جمهور در روز اول سفر به قم

زیارت بارگاه کریمه اهل بیت (ع) و همچنین ادای احترام به مقام شامخ شهدا با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم از نخستین برنامه‌های رئیس جمهور در ساعات اول حضور در شهر مقدس قم بود.

دیدار با فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان، نشست با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی، دیدار با علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از قشرهای مردم قم از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور به قم بوده است.

کارگروه زیارت قم موضوعات گردشگری مذهبی را دنبال کند

سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به استان قم دیداری با جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم داشت.

حجت الاسلام رئیسی در شورای اداری استان با اشاره به اینکه شهر قم 6 هزار شهید تقدیم کشور کرده است، گفت: هیچ خانه‌ای در این شهر نیست که جانباز، شهید و آزاده در آن نداشته باشد همانطور که رهبری فرمودند خدمت به قم تنها خدمت به یک شهر نیست زیرا قم جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام دارد. به همین علت باید به این شهر نگاه ویژه داشته باشیم و اقدامات ویژه انجام شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند در حوزه‌های فکری و فرهنگی قم ایجاد انحراف کنند، تصریح کرد: به همین دلیل بزرگان و مسئولان قم موظف به صیانت هستند و مسائل فرهنگی اولین مساله قم است.

رئیسی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در شهر قم، اظهار داشت: اگر بعضی از آسیب‌های اجتماعی در قم پیشگیری و درمان نشود به جرم قابل کیفر تبدیل می‌شود.

رئیس جمهور توجه به اقتصاد گردشگری را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط قم با 17 استان کشور، مساله گردشگری در این استان مهم است. کارگروه زیارت استان قم باید با حضور افراد مسئول، کار گردشگری مذهبی را دنبال کنند.

دستور آزادسازی زمین‌های محبوس شده توسط مؤسسات در قم

رئیسی در ادامه افزود: گفته می‌شود که برخی مؤسسات چندین هکتار زمین را در اختیار دارند. اینکه زمینی را برای آینده حبس کنند کار درستی نیست؛ توسعه همه مؤسسات و پژوهشگاه‌ها لازم است اما اینکه مؤسسه‌ای این زمین‌ها را برای آینده حبس کند قابل قبول نیست.

وی ضمن تاکید بر پیگیری مصوبات سفرهای استانی تصریح کرد: اقدامات و کارهای اجرایی باید از ضمانت اجرا برخوردار باشند.

برنامه‌های رئیس جمهور در روز دوم سفر به قم

رئیس جمهور در ادامه سفر خود و در روز دوم دیدارهایی با آیات عظام سبحانی، نوری همدانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی، صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی داشت و در این دیدارها گزارشی از برنامه‌های دولت در حوزه‌های مختلف و همچنین پیگیری مشکلات در استان قم ارائه شد.

رئیس جمهور همچنین نشست‌های جداگانه ای با اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشت و آخرین برنامه وی نیز نشست با جمعی از اساتید حوزه علمیه قم بود.

مرور مصوبات سفر دولت به استان قم

در سفر رئیس جمهور به استان قم 147 مصوبه برای اجرا توسط 26 وزارتخانه و دستگاه اجرایی تصویب شده که از این تعداد 19 مصوبه در زمینه موضوعات تسهیلاتی و سرمایه گذاری، 76 مصوبه اعتباری و 52 مصوبه نیز در زمینه مجوزی و تعیین تکلیفی بوده است.

هزار و 345 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به قم توسط سازمان برنامه و بودجه، 110 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، 60 میلیارد تومان از طریق وزارت نفت، 26 میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان، 440 میلیارد تومان توسط دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مربوطه، 196 میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام و 13 هزار و 231 میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی تأمین می‌شود.

همچنین در قالب این سفر 32.5 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی از صندوق توسعه ملی با عاملیت یکی از بانک‌ها برای احداث طرح تولیدی پارچه چادر مشکی نهایی شده که راه اندازی کارخانه چادر مشکی با ظرفیت تولید سالانه 18 ملیون متر مربع پارچه از طرح‌های شاخص استانی است.

13 هزار و 221 میلیارد تومان تسهیلات ریالی این سفر شامل 11 هزار فقره تسهیلات کارگشایی ضروری به نیازمندان «سرانه 10 میلیون تومان» در مجموع به ارزش 110 میلیارد تومان، 3 هزار و 596 طرح اشتغال زا برای افراد تحت پوشش کمیته امداد به ارزش 157 میلیارد تومان، 20 میلیارد تومان جهت رسیدگی به نامه‌های مردمی با عاملیت صندوق کارآفرینی امید، 20 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه معیشتی، اشتغال و مسکن، 21 طرح در دست بررسی به ارزش 15 میلیارد تومان، 210 میلیارد تومان تسهیلات به منظور اتمام پروژه‌های عمرانی شهرهای کهک، جعفریه، قنوات، سلفچگان و دستجرد، 993 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج جوانان و 11 هزار و 696 میلیارد تومان به منظور تأمین منابع مورد نیاز طرح‌های پیشنهادی دارای توجیه اقتصادی و فنی نهایی شده است.

بنا به گفته استاندار قم در سفر رئیس جمهور به استان 30 کلان پروژه تعریف شده که مسیر اجرای آن نیز مشخص است و 88 درصد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قم در حوزه‌های زیرساختی و 12 درصد باقی مانده مربوط به بخش‌های غیر زیرساختی است.

تقسیم بندی تأمین منابع مصوبات سفر استانی دولت به استان قم

در تقسیم بندی تأمین منابع مصوبات سفر استانی دولت به استان قم، سهم بخش‌های مختلف به ترتیب 48 درصد مبالغ ریالی، 20 درصد مجوزی، 16 درصد دستور بررسی، هشت درصد منابع اعتباری، 6 درصد تسهیلات و 2 درصد سرمایه‌گذاری است.

بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قم حاکی از آن است که بیشترین مسائلی که مورد توجه بوده؛ شامل موضوعات آموزش و پژوهش، مسکن، اقتصاد، جاده، سلامت، کشاورزی، فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی، ورزش، آب و برق، حمل و نقل، طرح عمرانی، محیط زیست، شهرسازی، راه‌آهن و بافت فرسوده است.

بیشترین مصوبه سفر هیأت دولت به قم در حوزه مسکن با 18 طرح است و در حوزه جاده 13 مصوبه، سلامت 10، آموزش عالی و پژوهش 10 مصوبه، آسیب‌های اجتماعی 8، اشتغال 7، آب 4 و شرکت‌های دانش‌بنیان 2 مصوبه تصویب شده است.

55 میلیارد تومان تعهد وزارت نفت نیز برای اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به قم صورت‌جلسه که استانداری پیگیری برای اجرای تقاطع غیر همسطح پردیسان کهک با برآورد 400 میلیارد تومان، ادامه خیابان عمار یاسر به محور کاشان و منوریل از محل ظرفیت‌های وزارت نفت را دنبال می‌کند.

در بخش کشاورزی نیز طرح‌هایی از جمله اختصاص 15 میلیارد تومان برای تثبیت شن‌زارهای روان، 6 میلیارد تومان برای حفاظت و حمایت از مراتع و جنگل‌داری، 20 میلیارد تومان برای به‌روزرسانی سامانه و تکمیل پایش هوایی و ارائه پیشنهاد و تشکیل کارگروه احیا و ساماندهی دریاچه نمک به تصویب رسید.

چند بانده کردن محور پردیسان - کهک، تأمین مالی اجرایی طرح آزادراه شهید سلیمانی (آزادراه قم - سلفچگان - راهجرد) و اختصاص 70 میلیارد تومان برای تکمیل محور قم - آوه از دیگر مصوبات است.

آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر استانی دولت به قم

مصوباتی که 80 تا 100 درصد اعتبارات آن تاکنون تخصیص داده شده عبارت است از اختصاص 20 میلیارد برای مناسب سازی مجموعه ورزشی تختی ویژه بانوان، اختصاص 45 میلیارد برای طرح‌های آبرسانی به 6 روستا در طرح مجتمع‌های آبرسانی محور قم - تهران و هشت روستا بخش قنوات از رینگ شهر قم، اختصاص 10 میلیارد برای تکمیل محوطه‌سازی و فاز اول تصفیه خانه فاضلاب در سایت توسعه پردیس فارابی، اختصاص پنج میلیارد برای تکمیل فضاهای پژوهشی و فناوری پارک علم و فناوری استان، اختصاص 2 میلیارد برای کمک به تکمیل و تجهیز پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و اختصاص 30 میلیارد تومان برای طرح ساماندهی اطراف امام زاده موسی مبرقع (ع)

اختصاص مبلغ 50 میلیارد برای احداث تقاطع غیر همسطح میدان ورجان در مسیر جاده قم - کهک، اختصاص 49 میلیارد برای بهسازی و احداث محور قم - نیزار (کیلومتر 30 تا 38)، اختصاص 70 میلیارد برای تکمیل 13 کیلومتر محور قم - آوه و احداث تقاطع علی آباد، اختصاص یک میلیارد برای تکمیل و تجهیز آزمایشگاه مرکزی تشخیص بیماری‌های دامی استان، اختصاص پنج میلیارد برای تکمیل مخزن مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی، اختصاص 20 میلیارد برای تکمیل مدرسه محله هفت پردیسان، اختصاص 10 میلیارد برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی قم و اختصاص 20 میلیارد وام قرض الحسنه برای رسیدگی به نامه‌های سفر ریاست جمهوری از جمله اعتباراتی بود که برای اجرای مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری به قم تخصیص یافت.

استاندار قم، با بیان اینکه تاکنون دولت به تعهدات خود در زمینه مصوبات سفر رئیس جمهور به قم عمل کرده است، گفت: دو هزار میلیارد تومان مصوبه سفر داشتیم که تاکنون حدود 700 میلیارد تومان آن را دریافت کرده‌ایم.

با پیگیری‌های استان، 129 میلیارد ریال اعتبار برای طرح بهسازی و احداث محور قم - نیزار از مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری به قم تخصیص داده شد.

در ادامه تخصیص اعتبارات مصوبه شده در سفر ریاست جمهوری به قم با پیگیری‌های استان، 340 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه احداث تقاطع غیر همسطح میدان ورجان در شهرستان کهک از این محل به قم تخصیص داده شد.

در همین رابطه با توجه به تشکیل کمیته پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به قم، مبلغ 270 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پروژه‌ی احداث تقاطع غیر همسطح میدان ورجان تخصیص داده شده و واریز گردیده‌است.

همچنین مبلغ 70 میلیارد ریال از 200 میلیارد ریال اعتبار مصوب از سوی سازمان راهداری برای این طرح واریز شده و مابقی آن نیز در دست پیگیری است.

در حوزه واگذاری زمین به استان نیز 924 هکتار زمین به استان قم واگذار شده که 30 هکتار مربوط به ساماندهی اراضی حاشیه شهر با اولویت بوستان جوان به عنوان یکی از قطب‌های تفریحی شهر قم، 20 هکتار برای واگذاری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، 20 هکتار برای واگذاری به مددجویان بهزیستی، 50 هکتار برای واگذاری به خانواده‌های ایثارگران، شهدا و جانبازان و 80 هکتار نیز برای پاسخگویی به معارضان جمع‌آوری ریل‌های متروکه حاشیه شهر اختصاص خواهد یافت.

5 هکتار برای توسعه ایستگاه راه‌آهن جمکران، 30 هکتار برای اختصاص فاز دوم شهرک سلامت، اختصاص زمین‌های 48 و 32 هکتاری که بخش عمده‌ای مربوط به پروژه‌های اطراف حرم، بافت فرسوده و تاریخی، ساماندهی اسماعیل‌آباد و خانه‌های زیر دکل است.

بخشی از زمین برای احداث واحدهای طرح ملی مسکن در شهرک پردیسان و بخشی نیز در 560 هکتاری تأمین شده است که ظرفیت 50 هزار نفر را دارد.

تکمیل پروژه مونوریل و فرودگاه قم نهایی شد

استاندار قم گفت: تکمیل پروژه مونوریل قم نهایی شد تا در تهاتر با نفت توسط شرکت مپنا کار تکمیل آن انجام گیرد.

سید محمد تقی شاهچراغی در خصوص پروژه فرودگاه قم نیز بیان داشت: فرودگاه مباحثی دارد که از گذشته بوده است و جلسات متعددی در تهران برگزار شده و مجموعه‌هایی برای تکمیل فرودگاه اعلام آمادگی کردند اما اولویت ما با سرمایه گذار اولیه است.

وی افزود: پروژه‌های فرودگاه، مترو و مونوریل اجرایی خواهد شد و تکمیل آنها قطعی است که در سال جاری نیز بخش زیادی از این پروژه انجام می‌پذیرد.

شاهچراغی بیان داشت: مصوبات سفر ریاست جمهوری به جاهای خوبی رسیده است و آقای رئیس جمهور نیز به حل موضوعات و مشکلات قم تاکید دارند.

بهره برداری از قطار شهری در قم اهمیت بالایی دارد

معاون اجرایی رئیس جمهور نیز که به منظور بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور ماه گذشته به قم سفر کرده بود با اشاره به میزان اعتبارات اختصاص یافته جهت اجرای مصوبات سفر استانی هیئت دولت به قم، عنوان داشت: در سال گذشته 26 درصد بیش از تعهدات مصوبات سفر استانی هیئت دولت، برای استان قم اختصاص یافت.

سید صولت مرتضوی در بازدید از پروژه قطار شهری قم با بیان اینکه بهره برداری از قطار شهری در قم اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: مشکل پیش روی این پروژه تأمین واگن مورد نیاز قطار شهری قم است که یکی از راه‌های رفع این مشکل خرید یا اجاره دو رام واگن از تهران است که بستر این کار کاملاً فراهم می‌باشد.

وی با اشاره اینکه راهکار دیگر تأمین واگن قطار شهری از محل تهاتر نفت است، گفت: در حال حاضر مقدمات خرید چند رام قطار از یکی از کشورها انجام شده و همچنین امکان و ظرفیت استفاده از دو رام قطار شهری خط دو مشهد نیز در خط یک متروی قم در قالب خرید یا اجاره فراهم شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور از برگزاری جلسه با حضور شهرداران قم، تهران و مشهد برای تأمین واگن خبر داد و ابراز کرد: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر و 14 ایستگاه عبوری در حال احداث است و فاز نخست آن در قالب 6 ایستگاه حد فاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مرتضوی با بیان اینکه خط دو مترو قم نیز به طول 15.5 کیلومتر از پردیسان آغاز و در محدوده چهار راه بازار به پایان می‌رسد، اضافه کرد: امیدواریم با همکاری و هم افزایی بتوانیم در مدت زمان کمی مشکل واگن را رفع کرده و قطار شهری قم را به بهره برداری برسانیم.

جذب 647 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به قم

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم با اشاره به سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان قم گفت: در راستای سفر سال گذشته رئیس جمهور به قم، 142 مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و دبیرخانه‌ای به منظور پیگیری و تحقق مصوبات تشکیل شد.

ابراهیم ملکی ابراز داشت: این تعداد مصوبات مربوط به 27 دستگاه اجرایی استان قم می‌باشد که در راستای تحقق آنان جلسات مختلفی با حضور استاندار، معاون امور عمرانی و سایر دستگاه‌ها برگزار شده است.

ملکی در خصوص چگونگی اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به قم ابراز داشت: از تعداد 142 مصوبه، 12 مورد انجام‌شده، 63 مورد در دست انجام، 44 مورد در دست پیگیری بوده و 20 مورد انجام‌نشده است.

وی ابراز کرد: این 20 مصوبه‌ای که اجرایی نشده؛ نیازمند طی کردن فرآیند و تصویب در سازمان برنامه‌وبودجه کشور است که پس از آن برای این مصوبات اعتبار تعریف می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم افزود: 2,241 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این مصوبات تصویب شده است که تاکنون 647 میلیارد تومان جذب و به حساب دستگاه‌های مربوطه واریز شده است.

بازخوانی سفر سیزدهم رئیس جمهور به قم 2
بازخوانی سفر سیزدهم رئیس جمهور به قم 3
بازخوانی سفر سیزدهم رئیس جمهور به قم 4
بازخوانی سفر سیزدهم رئیس جمهور به قم 5
بازخوانی سفر سیزدهم رئیس جمهور به قم 6
بازخوانی سفر سیزدهم رئیس جمهور به قم 7
بازخوانی سفر سیزدهم رئیس جمهور به قم 8