دوشنبه 16 مهر 1403

مکتب حاج قاسم به دلیل چند جانبه بودن او بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مکتب حاج قاسم به دلیل چند جانبه بودن او بود

حجت الاسلام افروغی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهید سلیمانی گفت: چند جانبه بودن حاج قاسم سلیمانی ایشان را به شخصیت صاحب مکتب تبدیل کرده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل صبح زاگرس حجت الاسلام افروغی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یاد و خاطره این شهید بزرگ قهرمان جبهه مقاومت و انسانیت را گرامی می داریم و قطعا این ایام از جهت بصیرت دهی بسیار مهم است چرا که حضرت زهرا خود قهرمان مبارزه با فتنه ها بود و در دفاع از ولایت، گوی سبقت را از همه ولایت مداران در طول تاریخ ربوده و‌درهمین مکتب شخصیت هایی مثل حاج قاسم سلیمانی پرورش پیدا کردند.

وی ابراز داشت: حاج قاسم سلیمانی در ولایت دوستی، دفاع از ولایت، ولایت پذیری و بصیرت دهی نه تنها در جامعه ایران و شیعه، بلکه در کشورهای منطقه دیگر نفوذ داشت و برای بیداری ملت ها و حاکمان بسیار خدمت و تلاش کرد.

امام جمعه شهرستان بهمئی در ادامه گفت: حاج قاسم سلیمانی به فرموده مقام معظم رهبری یک مکتب بود، و مکتب خود دارای خصوصیاتی است، یعنی آن مبانی اندیشه قوی از قرآن از احادیث اهل بیت و آن تربیت الهی است.

وی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی تنها یک یک نظامی صرف نبود، و در نامه ای که به فرزندشان نوشت، فرمود من نمی خواستم نظامی شوم و او در کنار نظامی بودن، سیاست را می دید و در کنار این دو شیعه و سنی را می دید، و همچنین نیازمندی های ملت را می دید.

حجت الاسلام افروغی در خصوص دشمن شناسی حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی تفکرات امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را می شناخت و به خوبی جبهه گیری فرهنگی نظامی و سیاسی این مسائل را مد نظر قرار می داد.

وی در ادامه گفت: فعالیت های نظامی حاج قاسم سلیمانی به نحوی بود، که بر مسائل سیاسی منطقه تاثیر عمیقی می گذاشت و حاج قاسم سلیمانی این موارد را با محاسبه دقیق انجام می دادند.

امام جمعه شهرستان بهمئی در ادامه اظهار داشت: نقش تاثیر گذار شهید سلیمانی در بخش صادرات و واردات و امنیت اقتصادی کشور و حتی منطقه را مد نظر داشتند و طراحی های نظامی او بر این اساس بود.

اوتاکید کرد: این چند جانبه بودن حاج قاسم سلیمانی او را به شخصیت صاحب مکتب تبدیل کرده است.

حجت الاسلام افروغی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی را ما بیشتر در مبارزه با داعش شناختیم اما سابقه دیرینه ایشان در شروع انقلاب، دوران 8سال دفاع مقدس، مبارزه با آسیب های اجتماعی، قبل از جریان مبارزه با داعش بوده است و از همه این ذخیره ها و توانمدی های با ارزش در مبارزه با داعش استفاده کردند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: سردار سلیمانی نه تنها کشور سوریه را نجات داد بلکه کشور ترکیه را از یک جنگ داخلی و یک کودتای نظامی نجات داد، و دلیل این منطق شهید سلیمانی این بود که اگر کشورهای منطقه ضعیف و یا تجزیه شوند، به نفع دشمن اصلی دین یعنی امریکا و اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام /