پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صنعت ساخت ماشین آلات بر لبه تکنولوژی دنیا حرکت می‌کنیم و رقابت تنگاتنگ با شرکت‌های بزرگی داریم که چندین دهه در این زمینه سابقه دارند.

باوجود کاهش چشمگیر تعداد زائران در ایام اربعین، ازدحام جمعیت در تنها ترمینال فعال فرودگاه امام خمینی (ره) مشکلاتی را برای زائران و مسافران به وجود آورده است.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار، امروز شنبه 3 مهر 1400 در معاملات بازار آزاد تهران به یک میلیون و 140 هزار تومان رسیده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: هرچقدر در آموزش سرمایه گذاری کنیم جزو کار‌های بنیادی و پایدار است و باید به صورت جد پیگیر و شاهد احیاء هنرستان‌های کشاورزی باشیم.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از ادامه روند موفق خرید تضمینی خرمای استعمران و استقبال نخلداران خوزستانی خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام گفت: 400 دستگاه اتوبوس بین شهری برای جابه جایی زائران در زمان بازگشت به کشور از فردا در مرز بین المللی مهران مستقر می‌شود.

نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی دریانوردی توانست با اکثریت قاطع آرا کشور‌های عضو آیمو، برای سومین سال پیاپی به عنوان نایب رییس کمیته همکاری‌های فنی در سال 2022 انتخاب شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فضای مجازی و فرصت‌های بی‌نظیر آن اشاره کرد و گفت: شتاب تحولات این فضا بسیار شگفت‌انگیز است و فرصت‌های بی‌نظیری را برای تسهیل زندگی بشر فراهم کرده است.

مدیرکل دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: کمبود نیروهای بهداشت مرزی و اینکه شرکت‌های هندل کننده کف استاندارد‌های تعداد تجهیزات را دارند از جمله مواردی است که بازگشایی ترمینال سلام را امکان‌پذیر نمی‌کند.

دبیر دوم فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح مجدد ماده 5 قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، با اجرای این طرح همه کارگران ساختمانی بیمه دائمی خواهند شد.

مدیر امور آبفای سقز گفت: با اجرای طرح توسعه و بازسازی شبکه، تأمین آب پایدار روستای بزرگ کهریزه سقز با 700 خانوار که دچار مشکل کمبود بود، از آب شرب شهر سقز تأمین شد.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: مرغداران دو ماه قبل پول به‌حساب سامانه بازار گاه واریز کرده و هنوز نهاده‌ای دریافت نکرده‌اند این در حالی است که حتی جوجه‌ای که بر اساس آن سهمیه نهاده به مرغدار تعلق می‌گیرد باوجود عدم عرضه نهاده این جوجه تبدیل به مرغ شده و به بازار عرضه می‌شود با این وضع مرغدار مجبور است که بخشی از نهاده را از بازار آزاد تأمین کند.

وزیر نفت، سیدشمس‌الدین موسوی را به‌عنوان مشاور خود در طرح‌ها و پروژه‌های وزارت نفت منصوب کرد.

برنامه حجت‌الله غنیمی‌فرد، به‌عنوان نامزد ایران برای احراز سمت دبیرکلی مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) بررسی شد.

پرواز 6650 آتا به مقصد نجف بعد از حبس 15 دقیقه‌ای مسافران در اتوبوس لبریز از جمعیت یک ساعت مسافران را در داخل هواپیما بدون تهویه و خاموش بودن کولرها محبوس کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: موکب اشتغال محرومان، پویش جمع‌آوری همه ظرفیت‌های مردمی برای رفع مساله بیکاری و ایجاد اشتغال محرومان است.