پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

نرخ خرید و فروش دلار امروز 2 مهر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: وظیفه ارگان‌های نظارتی این است که به این قیمت‌های غیرمنطقی و غیرمعقول رسیدگی کنند بنده دریکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد این بودم که حبوبات با 35 درصد بالاتر از نرخ بنکداری وجود داشت درحالی‌که وزن کالا 100 گرم کاهش داشت و به‌جای یک کیلو، 900 گرم بود و در حق مصرف‌کننده اجحاف می‌شود.

نرخ تورم سالانه شهریور ماه 1400 برای خانوار‌های کشور به 45,8 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، 0.6 واحد درصد افزایش داشته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی سعید محمد را به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب کرد.

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز در مقایسه با روز گذشته ثابت ماند و 26 هزار و 630 تومان معامله شد.

ریاست اداره خدمات اطلاعات و داده دبیرخانه جی‌ئی‌سی‌اف (مجمع کشور‌های صادرکننده گاز) به نماینده ونزوئلا سپرده شد.

وزیر جهاد کشاورزی در سفری دو روزه به استان ایلام، وارد فرودگاه شهدای ایلام شد و مورد استقبال استاندار ایلام، مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ظرفیت بارگیری و تخلیه کالا قبل از جنگ حدود 5 میلبون تن بوده که امروز ظرفیت اسمی بندر به 10 میلیون تن رسیده است

گروه صنعتی ایران‌خودرو بیست و سومین مرحله فروش فوق العاده محصول خود را با عرضه رانا پلاس با سقف شیشه‌ای از امروز (پنجشنبه، اول مهرماه) به مدت سه روز آغاز کرد.

طبق اعلام مسئولان بانکی، ساعت کاری بانک‌های کشور در نیمه دوم سال جاری تغییری نداشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به افزایش تقاضا، از روز گذشته تعداد هواپیما‌ها را جهت انتقال مسافران در مسیر شهر‌های عراق اضافه کردیم تا زائرانی که روادید خود را دریافت کرده اند بتوانند در تاریخ مدنظر خود بلیتشان را تهیه کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، با اشاره به آماده باش 2500 دستگاه اتوبوس برای سفر بازگشت زائران، برنامه‌های این سازمان در خصوص سفر‌های اربعین را اعلام کرد.

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی ارم گشت قم که فاقد مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری است تحت عنوان فروش بلیت شرکت هواپیمایی العراقیه، اقدام به فروش بلیت غیر قانونی به مقصد عراق در ایام اربعین کرده است.

یک فعال اقتصادی با عالی توصیف کردن عملکرد دستگاه قضا در احیای واحدهای تولیدی، گفت: اگر قوه قضاییه به همین روال پیش برود و با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ورشکسته برای حل آن‌ها اقدام کند می‌توانیم بگوییم که دستگاه قضا، در اشتغال و از بین بردن بیکاری و تورم خیلی تأثیرگذار بوده است.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقطعی نقدینگی ضربه خود را به اقتصاد زد و نتیجتا دلار کمیاب شد، گفت: از این رو به هر میزان که فاصله عرضه و تقاضای ارز زیاد شود ارزش پول ملی کاهش می‌یابد که باید برای این مهم تدابیری اندیشیده شود.

برای رهن واحد 90 متری شاهین به سرمایه 100 میلیون تومانی نیاز است.