پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

آئین بازگشایی مدارس کشور امروز با حضور رئیس جمهور و با پخش زنده از طریق اپلیکیشن «شاد» انجام شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در حال حاضر یک مستأجر هیچ پشت‌وپناه مشخصی در کشور ندارد و بنگاه‌ها هر طور که دلشان می‌خواهد با مستأجران قرارداد می‌بندند.

رئیس «کمیته اصلاح ساختار بودجه» مجلس گفت: به احتمال زیاد دولت لایحه‌ای در زمینه اصلاح ساختار بودجه به مجلس خواهد داد، از این رو ما هم تصمیم گرفتیم تا نتایج اقداماتمان در زمینه اصلاح ساختار بودجه را در اختیار دولت قرار دهیم تا همگی موارد در قالب یک لایحه به مجلس ارائه شود.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از ابلاغ دستورالعمل اجرایی محیط‌های آزمون (سندباکس) بازار سرمایه خبر داد.

نرخ ارز بین‌بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 21 ارز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: در دولت جدید به دنبال حمایت از تولید هستند یکی از اقداماتی که برای رونق تولید پوشاک می‌توانند انجام دهند راه‌اندازی شهر پوشاک است.

بازدید از فرودگاه آبدانان، شرکت در شورای اداری آبدانان و دره شهر، بازدید از تونل کبیرکوه، بازدید از شهرک صنعتی دره‌شهر، بازدید از جاده قاضی خان بدره و تقاطع غیر هم سطح ملکشاهی، برنامه‌های وزیر اقتصاد در دو شهرستان آبدانان و دره شهر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تنها راه نجات اقتصاد آینده را انرژی هسته‌ای خواند و گفت: امروزه ارزان‌ترین انرژی، انرژی‌های هسته‌ای است، ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم بلکه به دنبال رونق اقتصاد با استفاده از انرژی هسته‌ای هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی 6 ماهه دوم سال جاری پنج میلیارد دلار تولیدات صنعتی داخلی بیش از سال گذشته به کشور‌های خارجی صادر خواهد شد.

رئیس پیشین سازمان خصوصی‌سازی درباره علت عزل خود گفت: من هرجایی کار کردم خط قرمزی داشتم و اگر از آن خط عبور می‌شد صندلی را تحویل می‌دادم، زیرا من هیچ مصلحت اندیشی را قبول نداشتم و ندارم مگر قانون!

وزیر نفت با بیان اینکه اولین پارک صنایع تکمیلی زنجیره ارزش (پ. پ) را در استان و در مجاورت پالایشگاه ایلام شروع خواهیم کرد، گفت: امیدواریم سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف هم در این حوزه فعال شوند.

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توجه ویژه به کشت محصولات گلخانه‌ای کشاورزی در ایلام تاکید کرد و گفت: ایلام به نسبت سایر استان‌ها در این حوزه توفیق چندانی نداشته است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: جمعه‌ها هم مرغ گرم و منجمد در میادین میوه و تره‌بار منتخب تهران با قیمت مصوب توزیع می‌شود.

بررسی وضعیت راه‌های کشور نشان می‌دهد تردد در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل 5.3 افزایش داشته است.

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور رئیس جمهور از طریق شبکه شاد به‌صورت زنده پخش می‌شود.

وزیر نیرو گفت: بخش هایی از سد ازگله و کنجانچم چند سال است که متوقف شده است. امیداوریم با دستور رئیس جمهور و مصوبه دولت منابع لازم را به پروژه تزریق و آن را فعال کنیم.