جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید به یک تنظیم‌گری مناسب در حوزه مسکن دست پیدا کنیم، گفت: ظرفیت‌های زیادی در حوزه مسکن در کشور موجود است، در فولاد و سیمان تولید مازاد داریم و می‌توانیم تمام فولاد و سیمان موردنیاز بخش مسکن را در داخل کشور تولید کنیم.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: مشترکانی که بیشترین الگوی مصرف را داشته‌اند می‌توانند قبوض خود را در 3 قسط پرداخت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس آخرین آمار که از ستاد مرکزی اربعین دریافت کردیم به نظر می‌رسد حدود 170 تا 180 هزار زائر از مرز زمینی وارد کشور شوند.

وزیر اقتصاد در حکمی ابراهیم شیبانی را به عنوان "مشاور وزیر در حوزه بانکی " منصوب کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تشکل‌های حوزه کشاورزی تشکل‌های قدرتمندی نیستند زیرا با یکدیگر یکپارچه نبوده و تشکل‌های مختلف در یک رشته حرف‌های متفاوتی می‌زنند و تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری را نیز دچار چالش می‌کنند.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از وقوع طوفان سنگین و کم نظیر در کل سواحل مکران از روز جمعه 9 مهر تا روز دوشنبه 12 مهر ماه خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه رئیس دادگستری استان، دادستان مرکز استان و معاون بازرسی کل کشور تاکنون از بندر امام خمینی (ره) بازدید داشته‌اند، گفت: در حال حاضر نماینده اداره کل بازرسی استان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است تا مشکلاتی پیش‌آمده را حل کند.

وزیر نفت در پیامی با تبریک روز آتش‌نشان گفت: تضمین ایمنی تأسیسات مستلزم رعایت دقیق استانداردها، ضوابط و دستورعمل‌های عملیاتی و ایمنی است. امروز صنعت نفت کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند انضباط عملیاتی بوده و باید جایگاه واقعی قوانین، ضوابط و استاندارد‌ها و تعهد همگانی به رعایت آن در تمامی سطوح سازمانی به این صنعت بازگردد.

رئیس شورای ملی زیتون ایران گفت: مخالف واردات روغن‌زیتون نیستیم، ولی نظارتی در بحث واردات انجام نمی‌شود و این نظارت ازنظر آیین نامه‌ای انجام می‌شود، ولی درواقع روغن‌های وارداتی باکیفیت پومیس وارد می‌شوند هرچند در مشخصات محموله روغن‌ها به‌عنوان روغن‌های بکر و فرابکر ثبت‌شده که تطبیق با استاندارد 1446 دارد، ولی عملا این اتفاق رخ نمی‌دهد.

معاون تولید نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: انرژی تولیدی نیروگاه شهید مفتح همدان در نیمه نخست امسال با رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته به 3 میلیارد و 850 میلیون کیلووات ساعت رسید.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری دو نمایشگاه اختصاصی ایران و همچنین حضور کشورمان در دو رویداد بین المللی در اقلیم کردستان عراق در آذرماه سال 1400 خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش ارکان قانون جهش تولید؛ زمین، تامین مالی، مصالح ساختمانی و خدمات، احکام و موادی در قانون وجود دارد که به تسهیل در حوزه تولید مسکن، کمک می‌کند.

نرخ ارز بین‌بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 21 ارز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

نماینده مردم «اسدآباد» در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو می‌تواند تلنگر و بستری برای خودروسازان داخلی شود تا به جای بالا بردن هزینه‌های داخلی و ایجاد شرکت‌های اقماری سعی کنند کیفیت خودرو را ارتقا دهند.

نفت صرفا یک ماده سیاه نیست که از پوسته کره زمین به دست می‌آید بلکه یک کالای مهمی است که بخش عمده از اقتصاد کشور‌های دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

اهمیت فلزات غیرآهنی از آنجایی است که کاربرد فراوان و ارزش افزوده بالایی داشته و می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد کشورمان داشته باشد.