جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ایرلاین‌ها موظف به بازپرداخت مابه‌التفاوت بلیت اربعین هستند، گفت: وجه بلیت افرادی که موفق به سفر نشدند، بدون اخذ خسارت باید بازگردد.

مردم به دلیل انحصاری بودن خودرو در کشور راهی جز اقبال به سمت محصولات داخلی ندارند از این رو قیمت انواع خودرو همواره برای مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از پایان موفقیت‌آمیز سیزدهمین تعمیرات اساسی این پالایشگاه در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: در طول تعمیرات اساسی امسال، حدود 68 هزار نفرساعت عملیاتی صرف تعمیرات اساسی شده است.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار، امروز دوشنبه 5 مهر 1400 در معاملات بازار آزاد تهران به یک میلیون و 146 هزار تومان رسیده است.

بازسازی مدیرکل بنیاد مسکن ایلام با اشاره به اینکه 75 میلیاردتومان اعتبار برای تهیه، بازنگری و اجرای طرح هادی به استان تخصیص یافت، گفت: عملیات اجرایی 630 واحد مسکن ملی در ایلام آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از آغاز تولید و پخش آسفالت گرم حاصل از تراشه‌های آسفالت برای نخستین بار در کشور در استان قزوین خبر داد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس گفت: از 31 شهریور تا چهارم مهرماه جاری، هزار و 686 زائر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز برای شرکت در مراسم اربعین به کشور عراق اعزام شدند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس از خرید تضمینی خرمای شاهانی شهرستان جهرم خبرداد و گفت: در راستای کمک به اقتصاد نخل داران خرید تضمینی خرمای شاهانی با دستور دولت برعهده شبکه تعاون روستایی فارس قرار گرفته که پس از اخذ دستورالعمل و مجوز‌های لازم خرید انجام خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، تجارت را موتور محرک اقتصاد در جهان دانست و گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، این فرصت را برای بنادر کشور - به ویژه برای بنادر جنوبی ایران - فراهم می‌کند تا کالا‌های غیر فعال در کریدور شمال - جنوب را از طریق بازاریابی جذب کنیم.

مدیرعامل شهر جدید پردیس از تحویل 6هزار واحد مسکن مهر پردیس از 15 مهر خبر داد و گفت: روند تحویل واحد‌ها در دوره جدید شتاب گرفته است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه متأسفانه ما برنامه‌ریزی مشخصی درزمینه صادرات نداریم، گفت: فضای کسب‌وکار نباید رانتی باشد و افراد رانت‌خوار باید از فرآیند صادرات و واردات کشور حذف و کنار گذاشته شوند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری گفت: تردد در محور‌های برون شهری نسبت به روز قبل کاهش 2.9 درصدی داشته است.

کارشناس صنعت سیمان گفت: اطلاع‌رسانی روش خرید از بورس کالا یک کار جمعی است و نباید به این شکل باشد که فقط عده‌ای که آگاهی دارند خرید کنند همچنین باید نظام توزیع را تصحیح کنیم.

رئیس انجمن پسته گفت: تولید پسته نسبت به سال گذشته 70 هزار تن کاهش پیداکرده است و این میزان تولید مربوط به برآوردهای اولیه است و برآوردی هم در آبان ماه صورت می‌گیرد که بعدازاین برداشت میزان دقیق تولید پسته مشخص می‌شود.

برای رهن واحد 92 متری شهرک مسلمین به سرمایه 350 میلیون تومانی نیاز است.

نفت صرفا یک ماده سیاه نیست که از پوسته کره زمین به دست می‌آید بلکه یک کالای مهمی است که بخش عمده از اقتصاد کشور‌های دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.