پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

نفت صرفا یک ماده سیاه نیست که از پوسته کره زمین به دست می‌آید بلکه یک کالای مهمی است که بخش عمده از اقتصاد کشور‌های دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

اهمیت فلزات غیرآهنی از آنجایی است که کاربرد فراوان و ارزش افزوده بالایی داشته و می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد کشورمان داشته باشد.

با امضا معاون اول رئیس جمهور، مصوبه مربوط به تعیین عضو منتخب هیئت وزیران در شورای عالی کار ابلاغ و «فاطمی امین» عضو شورای عالی کار شد.

مردم به دلیل انحصاری بودن خودرو در کشور راهی جز اقبال به سمت محصولات داخلی ندارند از این رو قیمت انواع خودرو همواره برای مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار، امروز چهارشنبه 31 شهریور 1400 در معاملات بازار آزاد تهران به یک میلیون و 151 هزار تومان رسیده است.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد.

ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی ایران در 5 ماه نخست امسال از 5 میلیارد دلار عبور کرد.

بیستمین و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی آگرو فود و بیستمین نمایشگاه شیرینی و شکلات با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: میانگین روزانه تخلیه کالا از کشتی در سال 99 از 37 هزار تن به 45 هزار تن در سال 1400 رسیده که رشد 22 درصدی داشته است.

با دستور رئیس کل بانک مرکزی، موضوع محدودیت تراکنش‌های کارت به کارت بار دیگر بررسی می‌شود.

کارشناس بازار خودرو گفت: خودروساز داخلی و قطعه سازان به بهانه مسائل مالی و مشکلات، تعهدات خود را انجام نمی‌دادند و با توجه به کاهش عرضه خودرو قیمت خودرو افزایش پیداکرده بود، ولی در حال حاضر عرضه بهتر شده است و به علت اینکه نگرانی واردات خودرو نیز مطرح می‌شود میزان تقاضا در بازار مقداری کاهش پیداکرده است و لذا قیمت‌ها تعدیل می‌شود.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ایران گفت: در حال حاضر رسوب روغن خام در بنادر به علت مشکل ارز به وجود آمده است که هنوز توسط بانک مرکزی تخصیص داده نشده و وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی باید در رفع این مسئله اقدام کنند.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از آغار فرآیند ایفای تعهدات صادرکنندگان ریالی خبر داد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، منصوب شد.

همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس، وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از مدیران و کارکنان این وزارت با حضور در گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) با آرمان‌های امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای گران‌قدر حماسه دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران با بیان اینکه 3 میلیون و 500 هزار نفر در حوزه توزیعی فعال هستند، گفت: فعالان در صنوف توزیعی، به واسطه تجربه و تخصصی که در فروش داشته و بر بازار مصرف مسلط هستند و نیز تعصب و همتی که ویژگی ذاتی کسبه و اصناف و به طور کلی بخش خصوصی است، می‌توانند در افزایش بهره‌وری کارخانه‌ها تاثیری مثبت داشته باشند.