جمعه 31 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

در هجدهمین حراجی سال 1400 بالغ بر 10 هزار و 890 میلیارد تومان از اوراق دولت به فروش رسیده است.

مردم به دلیل انحصاری بودن خودرو در کشور راهی جز اقبال به سمت محصولات داخلی ندارند از این رو قیمت انواع خودرو همواره برای مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است.

کمیته نظارت و رسیدگی به تخلفات و جرائم مربوط به پرواز‌های اربعین به ریاست سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.

مدیرعامل همراه اول گفت: «شاد» پیشرفت‌هایی به نسبت سال گذشته با هدف ارتقای سطح کیفیت داشته است که نسخه جدید آن همزمان با بازگشایی مدارس، قابل استفاده توسط کاربران خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه ما باید تلاش کنیم که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور به این نقطه برسد که پیشران خدمات‌رسانی فناورانه باشد.

وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» گفت: پیرو سفر رئیس‌جمهور به طبس، معاون روابط کار این وزارتخانه به همراه دو نفر از مدیران کل مرتبط به طبس اعزام شدند تا مطالبات کارگران را پیگیری کنند و با حضور مسئولان تأمین اجتماعی استان صورت‌جلسه پنج بندی بسیار عالی تنظیم شد و پیمانکاران و کارفرمایان پذیرفتند که مطالبات موردنظر کارگران را ظرف 20 روز عملیاتی کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: این عضویت عاملی برای جذب سرمایه‌گذاران کشور‌های عضو در بنادر شمالی کشور خواهد بود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه صنعت برق در کشور با مکانیزم اقتصادی اداره نمی‌شود از کاهش وابستگی به نیروگاه‌های آبی تا 4 سال آینده خبر داد.

معاون طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی، سطح سبز کشت ارقام روغنی سویا، کنجد و آفتابگردان در سال زراعی جاری را در شرایط خشکسالی نزدیک به 88 هزار هکتار اعلام کرد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: خرید دانه‌های روغنی کلزا حدود 260 هزار تن و تولید حدودا 280 هزار تن بوده و تمامی مطالبات کشاورزان نیز پرداخت‌شده است.

سخنگو و نائب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: وقتی بازار یک صنف از بین می‌رود لاجرم، مشاغل کاذب افزایش می‌یابند. مثلا ممکن است دست‌فروشی افزایش یابد. حتی ممکن است با حذف کارگر و حتی کارفرما از واحدهای مجاز شغلی، آمار بزه بالا برود که این نگرانی، اجتماعی و اقتصادی است.

رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس گفت: منشأ خاموشی‌های امسال، انجام نشدن تکالیف و هدف‌گذاری‌های دولت در حوزه برق بود که نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

در حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد.

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: مهم‌ترین اصل، امنیت غذایی است و برای این منظور باید با تمام وجود وارد صحنه شویم.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار، امروز سه‌شنبه 30 شهریور 1400 در معاملات بازار آزاد تهران به یک میلیون و 142 هزار تومان رسیده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: فهرست مراکز فروش بلیت اربعین حسینی برای سفر به عتبات عالیات مشخص شد.