پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

سرپرست معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: انرژی تولیدی نیروگاه بندرعباس در شش ماهه اول امسال از مرز دو میلیارد و نهصد میلیون کیلووات ساعت گذشت.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: با ارسال پیامک هشدار از سوی دادستانی به افرادی که در موضوع قمار فعالیت می‌کنند مشاهده شده 75 درصد افرادی که پیامک دریافت کردند دیگر به سمت قمار نمی‌روند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: پنج طرح برای آبرسانی به روستاهای باخرز استان خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری 3 میلیارد و 800 میلیون تومان اجرا شده است.

مدیر کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی 4 میلیون و 533 هزار تن گندم در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال همچنین 148 هزار و 516 تن گندم به صورت توافقی از گندمکاران خریداری شده است.

واحد 3 بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت 440 مگاوات، پس از انجام تعمیرات غیرمترقبه به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

نرخ ارز بین‌بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 23 ارز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: رفاه و آرامش زائران اربعین خط قرمز ماست؛ به تمام مسئولین ذیربط دستور دادم با گرانفروشی بلیت اربعین برخورد کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: موز محصولی است که برای تنظیم کلیه محصولات داخلی وارد می‌شود، زیرا اگر قیمت موز بالای 30 هزار تومان شود تأثیر بسزایی بر روی بار داخلی می‌گذارد و بارهای داخلی را گران می‌کند.

بر اساس ماده یک قانون جهش تولید مسکن، دولت موظف است نیاز سالانه مسکن کشور را بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مستند به مطالعات طرح جامع مسکن، در مناطق شهری و روستایی تأمین کند.

برای رهن واحد 65 متری در محدوده طیب به سرمایه 90 میلیون تومانی نیاز است.

نفت صرفا یک ماده سیاه نیست که از پوسته کره زمین به دست می‌آید بلکه یک کالای مهمی است که بخش عمده از اقتصاد کشور‌های دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

اهمیت فلزات غیرآهنی از آنجایی است که کاربرد فراوان و ارزش افزوده بالایی داشته و می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد کشورمان داشته باشد.

مردم به دلیل انحصاری بودن خودرو در کشور راهی جز اقبال به سمت محصولات داخلی ندارند از این رو قیمت انواع خودرو همواره برای مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است.

کلیات بسته سیاست‌های حمایتی از زعفران و کشت قراردادی گندم در هفدهمین جلسه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی تصویب شد.

در حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد.

عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس با بیان اینکه منحصرا بخشی از جامعه از یارانه‌های پنهان استفاده می‌کنند، اظهار داشت: اخیرا ما در مجلس شنیدیم که برخی از نمایندگان طرحی را تهیه کردند تا به‌واسطه آن بتوان کل یارانه‌های پنهان را حذف کرد و این یارانه‌ها را به‌صورت نقدی به خانوارها اختصاص داد.