چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

کارشناس ارشد حوزه کسب‌وکار گفت: اجرای طرح تسهیل مجوز‌های کسب‌وکار دقیقا در راستای شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است که مقام معظم رهبری در آغاز سال اعلام فرمودند، و امیدواریم که با اجرای این طرح بتوانیم در همین سال این شعار را محقق کنیم.

برای رهن واحد 90 متری در محدوده نواب به سرمایه 150 میلیون تومانی نیاز است.

نفت صرفا یک ماده سیاه نیست که از پوسته کره زمین به دست می‌آید بلکه یک کالای مهمی است که بخش عمده از اقتصاد کشور‌های دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

اهمیت فلزات غیرآهنی از آنجایی است که کاربرد فراوان و ارزش افزوده بالایی داشته و می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد کشورمان داشته باشد.

مردم به دلیل انحصاری بودن خودرو در کشور راهی جز اقبال به سمت محصولات داخلی ندارند از این رو قیمت انواع خودرو همواره برای مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه احداث 4 هزار هکتار باغ زیتون در سال 1400 پیش بینی شده است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در 5 ماهه نخست 1400، بیش از 10 میلیون تن کالای اساسی از طریق بنادر وارد کشور شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مدیران توسعه ارتباطات روستایی و اپراتور‌های ثابت و سیار با تاکید بر سرعت بخشیدن به ایجاد دسترسی همه روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات، بر ضرورت استفاده از این امکانات برای آبادانی و توسعه اقتصاد دیجیتال در روستا‌ها تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: همچنین در راستای توسعه شبکه‌ها و برق‌رسانی به متقاضیان روستایی 30 کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث شده است.

هیچ‌گونه مانعی از سوی صنعت نفت بر سر راه پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز وجود نداشته و محدوده عملیاتی نفت عمدتا تداخلی با محدوده اجرای طرح جامع فاضلاب شهر اهواز ندارد.

وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در جریان سفر به تاجیکستان و ضمن بازدید مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این کشور از آمادگی برای همکاری‌های مشترک در حوزه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

«دستورالعمل شیوه صدور کارت هدیه و بن کارت ریالی» از سوی بانک مرکزی مورد بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد.

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صمت استان تهران گفت: طی 5 ماهه اول سال‌جاری حدود 200 میلیارد ریال حقوق دولتی بر مبنای قیمت‌های پایه جدید مواد معدنی محاسبه و دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 275 درصد رشد داشته است.

سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌ای از آمادگی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای فروش بلیت پرواز‌های اربعین به زائران خبر داد.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار، امروز شنبه 27 شهریور 1400 در معاملات بازار آزاد تهران به یک میلیون و 142 هزار تومان رسیده است.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 27 شهریور 1400 با ریزش بیش از 37 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 450 هزار واحدی بازگشت.