پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای نظام جامع تأمین اجتماعی را مهم عنوان کرد و گفت: با اجرای نظام جامع تأمین اجتماعی، جایگاه صندوق بازنشستگی و خدمات به بازنشستگان عزیز ارتقا خواهد یافت.

سازمان هواپیمایی کشوری شماره تلفن گزارش‌های مردمی ویژه پرواز‌های اربعین را اعلام کرد.

معاون امور صنایع وزارت صمت از تداوم رشد اقتصادی در بخش صنعت کشور در سال جاری بر اساس گزارش بانک مرکزی خبرداد و اظهار امیدواری کرد که با توجه برنامه ریزی‌های انجام گرفته در دولت، این روند افزایشی در شش ماهه دوم سال جاری نیز تداوم یابد.

مدیر امور منابع آب شهرستان اشتهارد با بیان اینکه 103 چاه آب غیرمجاز با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی از دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان مسدود شد، گفت: با انسداد این تعداد چاه، از برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی به میزان یک‌میلیون متر مکعب در سال جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه طرح گازرسانی به 18 روستا و 7 واحد تولیدی و صنعتی شهرستان دلفان در مدت 6 ماه تکمیل شد، گفت: شهرستان دلفان اکنون 298 روستای گازرسانی شده دارد و گازرسانی به 32 روستای دیگر آن در حال انجام است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

عربستان در ماه اوت همچنان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین باقی ماند.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور درخواست کرد: زنبورداران از اخذ کد رهگیری حمل خودرویی کندو‌های عسل هنگام کوچ مانند عشایر مستثنی باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی «محمد اسکندری» را به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: طبق برنامه وزارت صمت فروش سیمان خارج بورس ممنوع است و اگر موردی مشاهد شود به شدت برخورد می‌کنیم.

وزیر نفت در حکمی احمد اسدزاده را به‌عنوان سرپرست معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت منصوب کرد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: توزیع روغن‌موتور تقلبی در حاشیه‌های شهر و جاده‌ها به علت عدم توزیع صحیح کارخانه‌ها صورت می‌گیرد و باوجوداینکه قیمت روغن‌موتور 41 درصد افزایش‌یافته است کارخانه‌ها قیمت‌ها را افزایش و عرضه را کاهش داده‌اند. حتی کارخانه‌ها محصولات دیگر را در کنار روغن‌موتور به‌صورت تحمیلی می‌فروشند.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 29 شهریور 1400 با رشد بیش از 7 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 427 هزار واحدی بازگشت.

نرخ خرید و فروش دلار امروز 29 شهریور 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند کاهشی داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر بالابردن کیفیت خدمات در پست، داشتن پستی هوشمند و ارائه خدمات با کیفیت به مردم تاکید کرد.

مدیر نوسازی ناوگان جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: روز 22 شهریور 1400 جلسه‌ای با معاونین محترم دادستانی استان تهران در گمرک شهریار برگزار شد و این تاریخ مبنا آغاز مهلت دو هفته ای برای استاندارد است.

مرکز روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر انتصاب رئیس جدید سازمان خصوصی سازی، از سوی این مرکز منتشر نشده است.